رئیس انجمن پزشکان عمومی گفت: مسئولین میانگین دریافتی پزشکان عمومی را هفده میلیون تومان مطرح کردند در حالی که یک عضو کمیسیون بهداشت میزان آن را دو میلیون تومان بیان کرد دلیلی برای دادن آدرس غلط به مردم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس کامیابی رئیس انجمن پزشکان عمومی در همایش فصلی انجمن پزشکان عمومی که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد با اشاره به برنامه‌ای که برای نظام ارجاع داده شده بود اظهار کرد: در زمینه نظام ارجاع و پزشک خانواده آدرس‌هایی غلط به جامعه داده می‌شود هم‌اکنون تعداد پزشکان عمومی جامعه کافی است این قشر جزء برترین‌های فکری جامعه پزشکی هستند و آن‌ها به یک سرمایه اجتماعی تبدیل شده‌اند اما این افراد در مسیر بازدهی متوقف می‌شوند. 

وی افزود: مطرح کردن افزایش ظرفیت پذیرش پزشکان عمومی اشکال بزرگی است که توسط مسئولان بیان می‌شود. 

رئیس انجمن پزشکان عمومی تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد کمی پزشک عمومی در مطب‌های فعال‌ هستند بخشی از این افراد به کارهای نا‌مرتبط با رشته خود می‌پردازند به طور قطع یک پزشک عمومی با شرایط کنونی جذب کاری نا‌مرتبط خواهد شد. جمعیت فعال پزشک عمومی را به منظور استفاده در سناریوها در نظر می‌گیرند این کار یک سرمایه سوزی است. 

کامیابی با اشاره به فراهم بودن شرایط مالی طرح پزشک خانواده بیان کرد: اکنون اعتبارات مالی عرصه سلامت در جاهای دیگری استفاده می‌شود در گذشته میزان پرداختی مردم برای هزینه‌های درمان زیاد بود این مسئله امروزه مشاهده نمی‌شود هم اکنون سه درمان کشور تا اندازه‌‌ای رشد می‌کنند که دیگر این سه با قند آن سازگاری ندارد به دلیل همین وضعیت شاهد کاهش اعتبارات پزشک خانواده هستیم. 

وی با اشاره به تفاهم جامعه پزشکی در زمینه نیاز به سطح بندی در نظام سلامت تصریح کرد: نظامت سلامت به سطح بندی نیاز دارد و به طور  جدی باید به این مسئله پرداخت هم‌اکنون با یک نقد غیر منصفانه درباره مرجعیت جامعه پزشکی اتفاق می‌افتد گروه‌های مرجع این جامعه، اساس و پایه شانیت اجتماعی جامعه پزشکی هستند. 

رئیس انجمن پزشکان عمومی ادامه داد:‌ نقدهای غیر منصفانه رسانه‌ها نگران کننده است. 
هم‌اکنون برخی مفاهیم بدیهی و ابتدایی نظام سلامت تغییر می‌کند این مهندسی معکوس یک اشتباه در این زمینه است. 

کامیابی با اشاره به استاندارد بودن مفهوم پزشک خانواده تصریح کرد: در حاشیه شهرها بحث استفاده از یک کارشناس به عنوان پزشک مطرح می‌شود این مسئله نگرانی در زمینه ارائه خدمات پزشکی ایجاد می‌کند مسئولین میانگین دریافتی پزشکان عمومی را هفده میلیون تومان مطرح کردند در حالی که یک عضو کمیسیون بهداشت میزان آن را دو میلیون تومان بیان کرد دلیلی برای دادن آدرس غلط به مردم وجود ندارد. 

وی ادامه داد: تولید پزشک عمومی در جامعه نگران کننده است حرکت کردن یا نکردن ما به سمت نظام سطح بندی مشخص است. 

رئیس انجمن پزشکان عمومی با اشاره به اجرای بحث نظام ارجاع در 2 استان تصریح کرد: به جای حل مشکلات این عرصه، نغمه‌هایی درباره از میان برداشتن نظام ارجاع به گوش می‌رسد  راهی جز استقرار نظام ارجاع برای جامعه پزشکی وجود ندارد اما تا زمان استقرار این نظام حمایت نکردن از پزشکان حاضر به صلاح کشور نخواهد بود. 

وی افزود: هم اکنون سایت MD.IR برای ارتباط مردم با پزشکان عمومی راه‌اندازی می‌شود همچنین به زودی انجمن پزشکان عمومی به عضویت سازمان جهانی پزشک خانواده در می‌آیند تا با استفاده از آن بتوان به نظام ارجاع یاری رساند‌.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار