شیراز؛

جلوگیری از فعالیت نهالستان های بدون مجوز در استان فارس

شناسایی نهالستان های بدون مجوز در استان انجام شده و در آینده ای نزدیک به طور قانونی از فعالیت این نهالستان ها جلوگیری می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در کمیته حفظ نباتات استان گفت: با توجه به انتشار بیماری موزاییک انجیر ردیابی بیماری موزاییک انجیر در 4 شهرستان: خرامه،جهرم،استهبان و نی ریز انجام شده است.

قاسمی افزود: در تمام شهرستان ها مناطق آلوده شناسایی و GPS زده شده است و تا کنون بیش از 147 هزار اصله نهال آلوده معدوم گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سوء استفاده دلالان از این موضوع، مصرف میوه خشک انجیر که دارای بیماری موزاییک انجیر می باشد، هیچ گونه ضرری برای انسان به همراه نخواهد داشت و مردم با اطمینان خاطر می توانند از این محصول استفاده کنند.

قاسمی یادآور شد: در جهت جلوگیری از انتشار آفات و عوامل بیماری زا به باغات ضروری است، کلیه نهال ها از مراکز و نهالستان های مجوز دار خریداری شود.

این مسئول ادامه داد: در استان فارس بالغ بر 40 نهالستان مجوز دار در حال فعالیت است.

وی همچنین تاکید کرد: بایستی نظارت بر فعالیت نهالستان ها بیشتر از قبل انجام و از کارشناسان فنی و زبده در نهالستان ها استفاده گردد و جهت ساخت باغ جدید بایستی آموزش مهارتی کامل به بهره بردار داده شود تا معیشت این قشر زحمت کش به خطر نیفتد.

این مقام مسئول افزود: جهت نظارت بر فعالیت نهالستان ها و جلوگیری از انتقال آلودگی رعایت نکاتی از جمله: اطلاع رسانی، آموزش، شناسایی نهالستان های آلوده، شناسایی نهالستان های بدون مجوز، اطلاع رسانی به کشاورزان در جهت عدم تامین نهال های مورد نیاز از نهالستان های بدون مجوز، عدم فعالیت نهالستان های بدون مجوز در اسرع وقت، استقرار جایگاه قرنطینه ای در مناطق آلوده و مشکوک در ابتدای پلیس راه هر شهرستان و ... انجام داد.

انتهای پیام/گ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.