یاسوج؛

23 هزارمتر گلیم و جاجیم از سوی هنرمندان تولید و روانه بازار می شود

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری گچساران گفت: سالانه23 هزارمتر گلیم و جاجیم از سوی هنرمندان این شهرستان تولید و روانه بازار می شود .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عنایی افزود : هر ساله دو هزار دست لباس محلی و چهار هزارعدد انواع صنایع دستی متفرقه از سوی بافندگان گچساران تولید و روانه بازار می شود.

وی با یادآوری نیاز نداشتن هنرمندان به کارگاه های تولیدی، امکان ایجاد شغل با 100 میلیون ریال اعتبار برای هر نفر و وجود تمامی امکانات مورد نیاز صنایع دستی درداخل کشور گفت: حمایت از تولیدات صنایع دستی در گچساران ضروری است.

عنایی بیان کرد:سیاه چادر، سبدبافی، سفالگری، گچمه بافی، سفره بافی، جاجیم بافی،گلیم نقش برجسته، مفرش بافی، نمد مالی، توبره بافی، جاقرآنی، هور، شله بافی ، آیینه بافی و خورجین بافی از مهمترین صنایع دستی این گچساران است.

پروژه احداث بازارچه فروش صنایع دستی که عملیات اجرایی آن در سال 79 آغاز شد از 12 سال پیش تا چندی پیش با 50 در صد پیشرفت فیزیکی راکد بود و نهایتا به بخش خصوصی واگذار شد.

هومن عنایی افزود: طرح ساخت بازارچه صنایع دستی این شهرستان در زمینی به مساحت یک هزار و 800 متر مربع در کوی 500 دستگاه شهر دوگنبدان به دلیل کمبود اعتبار غیر فعال شد.

وی گفت: همکاری و تعامل شهرداری و میراث فرهنگی کشور برای تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح و اعتبار می تواند گرهگشای اجرای این پروژه مهم باشد.

عنایی تصریح کرد: براساس برآوردهای کارشناسی انجام شده شش میلیارد ریال برای احداث بازارچه صنایع دستی گچساران اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: گلیم ، جاجیم ، تولید ، بازار ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.