افزایش سطح آموزش باعث کاهش آسیب اجتماعی می شود

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: آموزش مهارت های زندگی به افراد جلوگیری از وقوع آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری صبح امروز در ساختمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در رابطه با امضای سند تفاهم نامه مابین دوسازمان اظهارکرد: این سند با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و ایجاد امنیت درجامعه با همکاری قوه قضاییه امضا می شود.

وی افزود: متاسفانه آسیب های اجتماعی روند رو به رشدی داشته است که با خود بستر نامناسبی را  فراهم می کند که دیگر درافراد جامعه خواه ناخواه به سمت انجام رفتارهای ناشایست در جامعه گرایش پیدا می کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: معضلی مثل طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی است که به دنبال یک آسیب اجتماعی دیگر مثل اعتیاد یا خشونت همسر رخ می دهد و آثارمنفی برای جامعه به همراه می آورد.

وی تصریح کرد:سازمان بهزیستی کشور برای پیشگیری و مبارزه با افزایش اینگونه آسیب ها درجامعه وظایف مهمی را برعهده دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ازجمله اقدامات مهم این سازمان ایجاد 1400مرکز مشاوره، ارائه مشاوره در مواقع ضروری و حاد به افراد مختلف، ایجاد مراکز فوریتهای اجتماعی، استفاده از تیم های مشاوره و مددکاراجتماعی است.

محسنی بندپی در ادامه تاکید کرد: امضای تفاهم نامه این امیدواری را در ما افزایش می دهد که با برنامه ریزی های دقیق انجام شده و استفاده از تیم های تخصصی در زمینه پیشگیری از جرایم اجتماعی و کاهش آنهابتوان گام مهمی را در این زمینه برداشت.

وی گفت: در این تفاهم نامه پروژه های 4جانبه ای در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری تیم های تخصصی شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی در آینده باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.