گوگل آماده تصاحب دنیا با اندروید وان

جدیدا شرکت گوگل از نسخه جدید سیستم عامل خود به نام اندروید وان رو نمایی کرده است.

به گزارش دریچه فناوری فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دنیای پیشرفته امروزی که گوشی های هوشمند همه جا هستند، بسیاری از تولید کنندگان گوشی های غیر هوشنمد، از چرخه این صنعت خارج شده اند. این بازار بزرگ و حساس گاهی اوقات با واژه "یک میلیارد بعدی" یا "Next Billion"  معرفی می شود و شرکت های زیادی این شعار را هدف اصلی خود قرار داده اند.

نوکیا سال ها است که "Next Billion" را بخش اصلی تجارت خود قرار داده، ابتدا با خطوط تلفنی Asha، و حالا با سری X گوشی های خود که با سیستم عامل اندروید کار می کند. همچنین مایکروسافت، صاحب جدید نوکیا، گوشی های  ویندوزی خود را با قیمت پایینتری با هدف تصاحب بازار های نو ظهور با رشد سریع ارائه کرده است.


گوگل آماده تصاحب دنیا با اندروید وان.


اندروید در بازار های نوظهور رشد سریع و قابل ملاحظه ای داشته، اما گوگل بعد از انتشار اندروید 4.4 معروف به کیت کت، علاقه آشکاری به این بازار ها نشان داده است. این نسخه از اندروید که بسیار حرفه ای طراحی شده بود و توانایی نصب و اجرا در اکثر گوشی های قیمت پایین که در این بازار های یافت می شوند را داشت. در پاییز گذشته که کیت کت منتشر شده، معاون ارشد گوگل گفت: " همین طور که به کسب یک میلیارد بعدی  فکر می کنیم، بر همان اساس به طراحی نسخه بعدی اندروید هم فکر می کنیم" و حالا گوگل اندروید وان را معرفی کرده است.


اندروید وان یک پلتفرم مرجع، مجموعه ای از قوانین است که سازنده های گوشی می توانند بر اساس آن گوشی هایی با قیمت پایین تر تولید کنند. همچنین این نسخه از اندروید، مراحل ساخت و تولید را برای تولید کنندگان و توسعه دهندگان برنامه بسیار ساده تر خواهد کرد.


گوگل آماده تصاحب دنیا با اندروید وان.


اولین دستگاهی که از اندروید وان استفاده می کند توسط شرکت های هندی تولید شد. این نمونه که گوگل در این هفته رونمایی کرد، با امکاناتی از قبیل صفحه نمایش 4.5 اینچی، پشتیبانی از 2 سیم کارت به صورت هم زمان، پشتیبانی از کارت حافظه و رادیو اف ام می باشد. این نمونه کمتر از 100 دلار هزینه برداشته است که خیلی کمتر از هزینه های بیشتر گوشی های هوشمند فروخته شده در دنیای پیشرفته امروزی است.

گزارش: مجتبی غنی دل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار