اخوان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«برجام» نیازمند تصویب مجلس است/ نظم کشور با اظهارات مسئولان تغییر نمی‌کند

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه نظم کشور با اظهارات مسئولان تغییر نمی‌کند، گفت: اینکه بگویم که برجام نیازی به تصویب مجلس ندارد یک سخن نادرست است چراکه هرچه باشد سرنوشت کشور به آن گره خورده است.

نیره اخوان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اظهارات اخیر صالحی مبنی بر اینکه « برجام یک موافقت‌نامه بین المللی نیست و نیازی به تصویب مجلس ندارد»، اظهار کرد: 2 اصل در قانون اساسی وجود دارد که بر مبنای آنها هر معاهده و توافق‌نامه‌ای که بخواهد میان ایران و کشور دیگری امضا شود، باید در مجلس تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه برجام نیز در قالب یک معاهده است و برای ایران و 5+1 تعهد ایجاد می‌کند، افزود: اینکه بگویم که برجام نیازی به تصویب مجلس ندارد یک سخن نادرست است چراکه هرچه باشد سرنوشت کشور به آن گره خورده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا نوبخت این مسئله را مطرح کرده بود، تصریح کرد: اظهارات بسیاری میان مسئولان در این زمینه وجود دارد اما باید توجه داشت که کشور دارای نظم است و با اظهار نظر برخی این نظم تغییر نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اظهارات بسیاری از سوی مسئولان مطرح شده که بعدها خلاف آن عمل شده است، ادامه داد: وعده مسئولان درباره قطع یارانه ثروتمندان نمونه بارزی در این زمینه بود و اظهارات بسیاری وجود دارد که به مرور زمان تغییر می‌کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار