منصوری‌آرانی: دولت باید هرچه سریعتر لایحه "برجام" را تقدیم مجلس کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: برجام یک توافقنامه بین‌المللی است که دولت باید لایحه آن را برای تصویب به مجلس تقدیم کند.

عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مذاکرات و متن نهایی برجام اظهار کرد: متن نهایی مذاکرات یک موفقیت بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این متن استراتژی دشمنان را به هم زد و آنان به دنبال این بودند که از طریق قطعنامه سازمان ملل، تحریم را در دستور کار خود قرار دهند و غنی سازی متوقف شود، فردو و آب سنگین اراک تخریب شود و تحقیق و توسعه نداشته باشیم.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاد این است که قطعنامه منتفی شده است که این کار به همت و صبوری مردم و تلاش ایثارگران و شهدا و هدایت های رهبر معظم انقلاب به نتیجه رسید و ما در این داد و ستد به اهدافی که دنبال می‌کردیم، رسیدیم.

وی در پاسخ به این سوال که بازرسی از مراکز نظامی کشور بر اساس این توافق نامه به کجا رسید، بیان کرد: بحث بازرسی از مراکز نظامی در پروتکل الحاقی مطرح شده است و این پروتکل باید از سوی مجلس تایید و تصویب شود؛ همچنین آن چیزی که در پروتکل آمده به این شکلی که در کشور مطرح می‌شود، نیست.

منصوری درباره این که آیا متن نهایی برجام باید به تصویب مجلس برسد یا خیر، ابراز کرد: متن برجام یک توافق نامه است و هر توافق نامه‌ای بر اساس قانون اساسی کشور باید به تصویب مجلس برسد.

وی ادامه داد: دولت باید در یک چهارچوب قانونی لایحه برجام را به مجلس بدهد اما اگر دولت در زمان مقرر این کار را انجام نداد مجلس می‌تواند از دولت این درخواست را داشته باشد.

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تبدیل فراکسیون "رهروان" به یک حزب مستقل اظهار کرد: صحبت هایی انجام شده است اما اگر تصمیم نهایی گرفته شود باید در کمیسیون احزاب مجوز بگیرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار