معاون عمران روستایی بنیاد مسکن عنوان کرد

56 هزار تخلف ساختمانی در طول 6 سال گذشته/ آغاز اجرایی طرح هادی در تمامی روستاها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن از وجود 56 هزار تخلف ساختمانی در روستاهای کشور طول 6 سال گذشته خبر داد،گفت: در تمامی روستاهای بالای 20 هزار خانور عملیات طرح های هادی آغاز و پیشرفت بالای 40 درصدی داشته است.

شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اینکه برنامه‌های نقشه‌برداری در 3 هزار و 400 روستا از سال قبل آغاز شده است، افزود: علمیات نقشه برداری و تهیه طرح‌های هادی نیمه تمام در درستور کار اجرایی امسال قرار دارد .

وی در ادامه افزود: عملیات مشاوره و مطالعات انجام شده و حدود بین 40 تا 45 درصد این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار داشت: در یک هزار و 770 روستا تا به امروز هیچ طرح هادی آغاز نشده و بنیاد مسکن در برنامه کاری خود این روستاها را قرار داده است.

شاملو با اشاره به تخلف ساختمانی و نحوه  عمل بنیاد مسکن افزود: در طول 6 سال گذشته حدود 56 هزار تخلف ساختمانی ثبت و به دستگاه‌های مسئول در بخش قوه قضاییه ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه برخود با تخلفات ساختمانی بنیاد مسکن هیچ مسئولیتی ندارد ولی تمامی گزارشات لازم را به دستگاه‌های مسئول اعلام کرده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن  توضیح داد: علی رغم آنکه در طی سال‌های اخیر بنیاد مسکن متولی طرح‌های هادی است و در راستای سیاست‌های خود بنیاد یک پایش در مناطق مختلف انجام داده و آمارهای تخلفات را به دستگاه قضایی ارجاع داده است.

شاملو افزود: برخی به اشتباه این تصور را دارند که طرح‌های هادی باعث افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شود در صورتی که مهم ترین وظیفه ما حفظ اراضی و باغی است.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن به هیچ وجه مجوزی برای تغییر کاربری اراضی بدون تحقیق و مطالعات دقیق نمی‌دهد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن یاد آورشد: تمامی طرح‌های هادی و یا ارائه مجوز تغییر کاربری با همکاری و مشورت چندین دستگاه از جمله جهاد کشاورزی، سازمان حفظ اراضی و دهیاری‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار