از تجهیز یگان حفاظت تا جابجایی حیات وحش

در استانهای قم، خراسان رضوی و جنوبی در خصوص بهبود مسائل محیط زیستی منطقه یگان حفاظت محیط زیست و گونه‌های حیات وحش ، تجهیز و جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز سری زدیم به استان ها تا مسائل ریز مربوط به محیط زیست را جویا شویم که در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و قم متوجه مسائلی چون تجهیز یگان حفاظت محیط زیست و جابجایی تعدادی گونه حیات و حش از مناطق حفاظت شده شدیم.

*خراسان رضوی و انتقال تعدادی گونه حیات وحش 

باز هم حمایت مردم از محیط زیست ،علاقه به گونه های حیات وحش و ایمن کردن منطقه خود را شکارچیان غیر مجاز ، بستر را برای ورود و حفاظت شبانه روزی گونه های خاص منطقه فراهم کرد.

صالحی مدیر اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این باره می گوید: استقبال مردم روستای دیزباد مسئولان منطقه حفاظت شده بینالود را بر آن داشت تا گونه‌هایی چون قوچ و میش ، گراز، کفتار، شغال ، روباه، گرگ، خرگوش، پرندگان شکاری  را منطقه حفاظت شده بینالود به ارتفاعات روستای دیزباد منتقل کنند.

*خراسان جنوبی و تجهیز یگان حفاظت محیط زیست آن 

تا مدتی پیش ماموران یگان حفاظت از عدم امکانات خود می گفتند و سختی کارشان ، بعد از اینکه سختی کار به آنها تعلق گرفت هم اکنون نوبت تجهیز یگان های آنها رسیده است.

صعود مستقیم فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این‌باره می گوید: افزایش مساحت منطقه حفاظت شده، افزایش نیروی انسانی، افزایش تجهیزات انفرادی مامورین، راه‌اندازی شبکه بیسیم استان، افزایش سلاح و مهمات ماموران دارای مجوز سلاح و پیگیری با سایر نهادها و سازمانهای استان جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری از اقدامات انجام شده در این یگان است.

*استان قم و امکانات اطفاء حریق

بعد از تجهیز یگان حفاظت استان خراسان جنوبی، یگان حفاظت استان قم تجهیز شد. طوری که بعد از آتش‌سوزی اخیر در منطقه پلنگ دره و احساس نیاز برای مقابله هر چه بهتر با این گونه حوادث، یگان حفاظت قم با امکانات اطفاء حریق تجهیز شد.

طیب احمدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست قم در این باره می‌گوید: کپسول‌های آتش‌نشانی ، کوله پشتی های اطفاء حریق ، موتور آب پاش و دیگر وسایل و تجهیزات مربوط به اطفاء حریق از جمله امکانات اطفاء حریق است که برای استان مهیا می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار