مدیر کل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: اگر نوزادان به طور مناسب از شیر مادر تغذیه کنند، امید به زندگی آن‌ها افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت در همایش کشوری بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر گفت: شیر مادر امید به زندگی افراد را افزایش می دهد. اگر نوزادی 6 ماه کامل انحصارا شیر مادر بخورد امید به زندگی او بالا می‌رود. در کشورهایی نظیر ژاپن و کره ، این امر محقق شده است.

وی ادامه داد: در ایران یک خانم به طور متوسط 74 سال و یک مرد به طور متوسط 72.8 سال عمر می‌کند. 

محمد اسماعیل مطلق عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که تا سال 2030 کشورهایی مثل ایران نباید با معضل مرگ نوزادان رو به رو باشد. در حال حاضر آخرین آمار مرگ نوزادان 10 در هزار تولد زنده است. 

وی در خصوص برنامه‌های موجود برای کاهش مرگ و میر کودکان اظهار کرد: تغذیه نوزادان از شیر مادر در کاهش این معضل بسیار موثر است. اگر بخواهیم طی 30 سال آینده کشور سالمند نداشته باشیم باید نرخ جمعیت باروری را از 1.8 به 2.1 درصد برسانیم. 

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس افزود: در سال93، یک میلیون و 730 هزار باروری داشته‌ایم که میلیون و 530 هزار آن منجر به فرزند آوری شده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: همواره شروع تغذیه با شیر مادر در ساعات ابتدایی تولد مورد توجه قرار گرفته است و سازمان‌های بین‌المللی نیز به توصیه آن پرداخته‌اند. علاوه بر این از 14 سیاست جمعیتی مقام معظم رهبری، 5 بند آن مربوط به سلامت مردم است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار