گرگان؛

اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از جنگل‌ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت، صیانت و توسعه جنگل‌های این استان شمالی طی سال جاری خبر داد.

اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از جنگل‌هابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از گرگان؛ ابوطالب قزلسفلو گفت: برای جذب صددرصدی این اعتبار ملی برنامه ریزی لازم از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان صورت گرفته است.


وی افزود: پارسال از محل اعتباراتی که در قالب صیانت از جنگل های استان گلستان اختصاص یافت، در سطح هزار و 800 هکتار عملیات جنگل کاری و غنی سازی انجام شد که 750 هکتار آن در شهرستان مراوه تپه واقع در شرق گلستان بود.

وی بیان کرد : با توجه به این که یکی از سیاست های سازمان، استفاده از مشارکت مردم و رشد اقتصادی جوامع محلی است، سال قبل در سطح 400 هکتار نهال گونه های مثمر شامل پسته وحشی، گردو و زیتون در شش منطقه از شهرستان های مراوه تپه، مینودشت و گنبدکاووس از توابع استان گلستان غرس شد.

به گفته وی برای این جنگل کاری ها در شرق استان گلستان چهار میلیارد و 202 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

در استان گلستان 452 هزار هکتار جنگل شامل 28 گونه درختی و 50 گونه درختچه ای وجود دارد که عرصه جنگل های این استان به طول 280 کیلومتر از نوکنده تا شرق گلیداغ است.

استان گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت و اقلیم متنوع شامل دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان حدود یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

انتهای پیام/ی




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.