نویسنده آمریکایی: آمریکا بزرگ‌ترین تهدید برای بشریت و صلح جهانی است

استفان لندمن گفت آمریکا به بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی و بقای انسان‌ها تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، استفان لندمن، نویسنده آمریکایی و مجری رادیو از شیکاگو در گفتگو با پرس تی وی گفت آمریکا یک نظام کثیف و فاسد دارد که جنگ‌های بی‌شماری مقابل کشورهایی به راه انداخته که کسی را تهدید نکرده‌اند و خطر به راه انداختن جنگ‌های بیشتر را مطرح می‌کند.
لندمن در ادامه افزود آمریکا، این کشورها را مورد غارت و تجاوز قرار می‌دهد و با استثمار مردم به سرقت منابع کشورها می‌پردازد و قوانین کشورهای پلیسی را در داخل خاک خود اجرا و عدالت اجتماعی در آمریکا را قربانی حمایت از شرکت‌های قدرتمند می‌کند. 
وی بیان داشت: آمریکا نه تنها یک دموکراسی دروغین بلکه چیزی بسیار بدتر از آن است چرا که این کشور به معنای واقعی کلمه علیه بشریت جنگ افروزی می‌کند و اگر این کشور با یک قدرت هسته‌ای دیگر نظیر روسیه به طور مستقیم رو به رو شود این به معنای پایان بازی برای همه ما خواهد بود.
در ادامه ی این گفتگو لندمن این موضوع را یک خطر بزرگ دانست و ادامه داد: آمریکا بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی و بقای انسان‌ها است. 
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که جیمی کارتر، رییس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه (6 مرداد) در یک مصاحبه گفت، آمریکا به یک (الیگارشی) تبدیل شده که در آن «رشوه‌خواری سیاسی نامحدود» به براندازی کامل نظام سیاسی این کشور منجر شده است و جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به این پول نامحدود به عنوان سودی سرشار برای خود می‌نگرند.
لندمن در واکنش به سخنان کارتر گفت: جیمی کارتر به طور قطع در بین روسای جمهور سابق آمریکا بهترین است و به درستی آمریکا را یک الیگارشی با رشوه‌خواری سیاسی نامحدود خواند و شکی در این باره نیست. من بارها در این باره مطالبی نوشته‌ام و دوست دارم در این باره رو در رو با کارتر صحبت کنم. 
این مفسر سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا یک نظام مبتنی بر پول دارد. یک قدرت انحصاری دوقطبی بر این کشور حکومت می‌کند. دو قدرت سیاسی در آمریکا وجود دارند مثل دو بال، پس با یک قدرت دوقطبی انحصاری مواجه ایم. 
لندمن در پایان تصریح کرد: منافع مالی عظیم، بانک‌های وال استریت و شرکت‌های غول پیکر به نامزدهای انتخابات پیشنهاد مشارکت می‌دهند. این اقدامات به معنای سرمایه‌گذاری است نه مشارکت. شما به یک نامزد انتخاباتی یک میلیون دلار می‌دهید و می‌خواهید که در عوض صد میلیون دلار یا شاید هم یک میلیارد دلار باز پس بگیرید. این دقیقا روش فعالیت نظام آمریکا است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار