بیرجند؛

تشییع پیکر4 شهید گمنام در خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از تشییع4 شهید گمنام در استان همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) خبر داد.

تشییع پیکر4 شهید گمنام در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ حسن مجنونی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان این مطلب، افزود: تشییع پیکرهای مطهر این شهدا، ۲۰ مرداد ماه جاری مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع) در نقاط مختلف استان انجام می شود.

وی ادامه داد: پیکر دو شهید گرانقدر در شهرستان ارسک و دو شهید دیگر در پادگان های محمد رسوالله(ص) و امام رضا(ع) بیرجندخاکسپاری می شوند.

مجنونی با بیان اینکه مراسم وداع در محراب شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و دفاع مقدس خواهد بود، اظهارکرد: مراسم وداع صبح شهادت امام جعفر صادق(ع) همزمان با برگزاری زیارت عاشورا در محبان الزهرا(س) بیرجند برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت:عزت و اقتدار جامعه و انقلاب اسلامی به عزت هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ برخاسته از آن است و متاسفانه در شرایط کنونی این فرهنگ رو به فراموشیمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس نباید فراموش شود بلکه روز به روز پر رنگ تر شود، تصریح کرد: دفاع مقدس پایه و اساس نظام، فرهنگ و اقتصاد است و باید سرلوحه و اولویت اول در انجام برنامه ها و فعالیت ها باشد.

مجنونی افزود: زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ جهاد و فرهنگ عاشورایی از تاکیدات امام است و باید تمامی دستگاه ها در این زمینه تلاش کنند و فرهنگ ایثار و شهادت را مبنای کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: در برگزاری مراسمات در این هفته باید بینش ما سال به سال به سمت فرهنگ جهادی برود و با زنده نگه داشتن این فرهنگ زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در ادامه افزود: فعالیت هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می شود نباید فقط مختص هفته دفاع مقدس باشد بلکه در تمامی ایام سال انجام شود.

وی اظهارکرد: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از جهادی است که در آیات قرآن به آن اشاره شده و اگر فراموش شود زمینه های سقوط و تزلزل جامعه فراهم می شود.

مجنونی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه های دفاع عاشورایی شکل گرفته ، افزود: همه دستگاه ها و مسئولان در راستای ترویج فرهنگ شهادت و فرهنگ عاشورایی مسئول هستند و باید جدای از مدیریت و مردم داری، وظیفه ترویج دفاع مقدس و ابعاد آن را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به ابعاد دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع مقدس ابعاد مختلف معنوی و برخاسته از صبر و استقامت مردم دارد و همین ابعاد و ویژگی ها باعث پیروزی در هشت سال دفاع مقدس شد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.