بیرجند؛

مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند برق دار شد

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و مشاور وزیر قول اختصاص 250 میلیون تومان هزینه امتیاز برق را برای مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند داده است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رئیس مجمع خیرین سلامت استان خراسان جنوبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه هیات امنای مجمع سالیانه تشکیل می شود گفت : یکی از مشکلاتی که وجود دارد برای راه اندازی مرکز رادیو تراپی، مشکلات برق مورد نیاز است که دبیر کل مجمع و مشاور وزیر قول اختصاص 250 میلیون تومان هزینه امتیاز برق را داده است .

سید محمود حسینی افزود: مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند ،بیمارستان فوق تخصصی ، جهت درمان بیماران سرطانی است که به امید خدا طی چند ماه آینده بزودی به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد:در حال حاضر 2 پزشک رادیوتراپی در بیمارستان های استان مشغول به کار هستند که آمادگی لازم را برای ارائه خدمات درمانی در این مرکز به بیماران دارند.

رئیس مجمع خیرین سلامت خاطرنشان کرد: بستری بیماران در این مرکز به طور شبانه روزی انجام می شود و بخش رادیو تراپی نیز 2 شیفته خواهد بود.

حسینی از مسئولان استانی خواست ، مجمع خیرین سلامت را کمک کنند تا کار راه اندازی مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی به پایان برسد.

وی همچنین از مسئولان خواست در بحث تجهیز این مرکز کمک کنند تا این مرکز به طور کامل جوابگوی درمان برای بیماران این منطقه باشد.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت هیچ مرکز درمانی تحت پوشش ندارد گفت: وظیفه مرکز تجهیز مراکز درمانی بر اساس نیاز های دانشگاه علوم پزشکی است و اداره و بهره برداری مراکز درمانی نیز برعهده دانشگاه می باشد.

رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی افزود: ما براساس نیاز ها و سیاست های دانشگاه علوم پزشکی کار می کنیم.

تاکنون برای احداث مرکز رادیو تراپی بیرجند حدود 5/8 میلیارد تومان هزینه شده و 5/1 میلیارد دیگر نیز برای تکمیل ساختمان آن مورد نیاز است.

همچنین مرکز رادیوتراپی بیرجند حدود 10 میلیارد تومان نیز برای تجهیزات پزشکی نیاز دارد .

گفتنی است : تعداد خیران مجمع بسیار زیاد است به طوری که علاوه بر خیران بیرجندی از تهران و مشهد هم خیرانی هستند که کمک می کنند.

معلمان ،کارمندان ادارت،اصناف و ولیمه زائران از خیران این مجمع می باشند.

مرکز رادیو تراپی و شیمی درمانی بیرجند در خیابان غفاری این شهر در حال احداث است .
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.