قهر حافظ با شاخص/ ریزش 181 واحدی شاخص

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 181 واحد ریزش کرد و از نیمه کانال 66 هزار واحدی سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار سرمایه در حال حاضر در شرایط انتظاری به سر می‌برد و از نظر قیمت سرمایه بسیار پایین و جذاب است اما چشم انداز اقتصادی مناسب به نظر نمی‌رسد.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 181  واحد ریزش کرد و از نیمه کانال 66 هزار واحدی سقوط کرد.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 599 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به  2 میلیارد و 642  میلیون و 121 ریال رسید و در 35 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای تاپیکو، مبین با روند مثبت و نمادهای فملی، رمپنا، شپدیس، فارس، حکشتی با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل  نماد س. نفت و گاز پتروشیمی تامین تنها نماد مثبت و نمادهای ایران خودرو، پارس خودرو، بانک صادرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایران خودرو دیزل، گروه مپنا، کاهش ارزش سهام خود را تجربه کردند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 71 واحدی به 26 هزار و 423  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 12 واحدی به 10 هزار و 216 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با کاهش 10 واحدی به  8 هزار و 744 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 226 واحدی به 75 هزار و 426 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 178 واحدی به 47 هزار و 385 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند صعودی 88  واحدی به 140 هزار و 485 واحد رسید.

در عین حال کارشناسان این بازار معتقدند که با حصول توافق نهایی، چرخه اقتصادی که به سمت رکود رفته بود، مجددا به راه می افتد و نمونه آن؛ شرکت های تولیدی، صنعتی و بازرگانی هستند که به افزایش سودآوری و بهبود شاخص های بورس کمک می کنند؛ به همین دلیل وقتی مذاکرات روند مثبتی می گیرد و سیگنال های مثبتی دریافت و بازار سرمایه مثبت می شود و هنگامی که ادامه دار نباشد، روند مثبت بازار نیز متوقف می شود و در واقع شوک های موقت به انتظار از بازار بورس برمی گردد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار