اصفهان؛

بیش از 400 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده است

در اثر بارندگی سیل آسا در تاریخهای 29 و30 تیرماه به تعدادی از شهرستانهای استان خسارات بسیارزیادی وارد گردید که به لحاظ حجم و ابعاد قابل توجه می باشد .

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد صفی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با اشاره به آخرین برآوردها ،خسارت واردشده به بخش کشاورزی گفت : در اثر این پدیده به واحدهای دامی آبزیان ، زنبورعسل و دامهای سبک خسارت وارد شده و حدود 3000 راس دام سبک به مبلغ 25 میلیارد و258 میلیون ریال در مناطق عشایری و روستایی تلف و یا دچار آسیب جدی شده اند .

وی در ادامه افزود : حدود 7 هزار هکتار از زراعت استان در شهرستان های شاهین شهر ، برخوار و چادگان به میزان حدود 50 درصد و به مبلغ 224 میلیارد و 554 میلیون ریال ، یک هزار600 هکتار باغات درختان انگور و پسته و سیب گلاب استان حدود 35 درصد و به مبلغ 116 میلیاردو290 میلیون ریال خسارت وارد شده است .

شهرستان های آسیب دیده شامل چادگان ، برخوار ، شاهین شهر ، فریدونشهر ، سمیرم ، گلپایگان ، نجف آباد ، نائین ، بوئین و میاندشت ، تیران و کرون و دهاقان در مجموع خسارات وارده به بخش کشاورزی بیش از 400 میلیارد ریال برآورده گردید .  


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.