کاهش 60 درصدی صدور پروانه ساختمان / کاهش قدرت خرید مسکن

کاهش 60 درصدی صدور پروانه ساختمان،کاهش قدرت خرید مردم در مسکن از مهم ترین عناوین خبری این هفته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته بازار مسکن برخلاف سایر هفته های گذشته شاهد اتفاقات بسیاری از جمله کاهش 60 درصدی پروانه ساختمان،کاهش قدرت خرید مردم در مسکن از مهم ترین عناوین خبری این هفته به شمار می رود.

بی‌تعادلی عرضه و تقاضا در بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: ورود سرمایه بخش خصوصی به بازار مسکن می‌تواند منجر به افزایش تقاضا و رونق شود.
عضو هیأت مدیره بانک مسکن از کاهش 60 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در سه سال گذشته خبر داد و گفت: بازار مسکن سال گذشته عمیق‌ترین رکود خود را تجربه کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از جوابگو نبودن تسهیلات خرید مسکن در بازار خبر داد و گفت: شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی باید بخشی از نگرانی‌های خود را در مورد نقدینگی این حوزه کاهش دهند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن عنوان کرد:
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن از وجود 56 هزار تخلف ساختمانی در روستاهای کشور طول 6 سال گذشته خبر داد،گفت: در تمامی روستاهای بالای 20 هزار خانور عملیات طرح های هادی آغاز و پیشرفت بالای 40 درصدی داشته است.
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از هدف‌گذاری برای نوسازی 2 میلیون و 160 هزار واحد مسکن روستایی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 20 هزار و 300 میلیارد تومان در حال انجام است.
با هرگونه تخطی از مقررات و قوانین برخورد خواهد شد و اجازه داده نخواهد شد تا عده ای با دو رزدن قانون سلامت شهروندان را به مخاطره اندازند.

مدیرعامل شرکت عمران نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری از معرفی بیش از 37 هزار و 500 سهمیه ابلاغ شده به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: 95 درصد از این سهمیه به بانک‌های عامل معرفی شده و از این تعداد 30 درصد نیز عقد قرارداد کرده‌اند.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از یک نهادسازی برای بازار استیجاری در طرح جامع مسکن خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش قدرت خرید مسکن در میان متقاضیان خوشبختانه نرخ اجاره برابر با نرخ تورم در کشور است.
با وجود کاهش قیمت خانه، قیمت اجاره با افزایش 15 درصدی روبرو شد و این موضوع یک موج نا امیدی را در میان مستاجران ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتخاب مهندسان ناظر، بازرسی‌های دقیق‌تر و نظارت کامل بر عملکرد این مهندسان باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون روستایی بنیاد مسکن از پاسخ گو نبودن پرداخت هزینه صدور پروانه‌های ساختمانی برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز خبر داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، رهن ، اجاره ، قدرت خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار