رئیس جدید ستاد مشترک ارتش ترکیه انتخاب شد

شورای عالی نظامی ترکیه فرمانده نیروی زمینی ارتش این کشور را به سمت ریاست ستاد مشترک منصوب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی؛ شورای عالی نظامی ترکیه ارتشبد "هولوسی آکار،" فرمانده نیروی زمینی ارتش، را به سمت رئیس ستاد مشترک ارتش منصوب کرد.

ارتشبد "آکار" در پست جدید جانشین "نجدت اوزال،" رئیس سابق ستاد مشترک ارتش، می‌شود.

نشست سه روزه شورای عالی نظامی ترکیه به ریاست "احمد داود اوغلو،" نخست وزیر، و با مشارکت "وجدی گونول،" وزیر دفاع، و فرماندهان عالی نظامی، روز چهارشنبه در آنکارا به پایان رسید. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، ارتشبد "هولوسی آکار" به سمت ریاست ستاد مشترک ارتش، ارتشبد "عابدین اونال" به سمت فرماندهی نیروی هوایی، "صالح زکی چولاک" به سمت فرماندهی نیروی زمینی و ارتشبد "غالب مندی" به سمت فرماندهی نیروهای ژاندارمری منصوب شدند و دوره فرماندهی "بولنت بوستان" بر نیروهای دریایی کشور نیز یک سال دیگر تمدید شده است.

بر اساس قانون تصمیمات شورای عالی نظامی ترکیه باید به امضای ریاست جمهوری برسد و "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهوری ترکیه نیز ، در خبری که خبرگزاری جیهان نقل کرد، احکام جدید را امضا کرده است.

نشست شورای عالی نظامی ترکیه هر شش ماه یک بار برگزار می‌شود و در آن تصمیماتی درباره ارتقای درجات نظامی، بازنشستگی و مجازات خاطیان نظامی اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار