دعوت نشدن ایران به افتتاحیه کانال جدید سوئز در مصر

مصر از ایران برای حضور در مراسم افتتاحیه کانال جدید سوئز دعوت نکرد .

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، از مسئولان تمام کشورهای جهان به جز چهار کشور برای حضور در مراسم افتتاح کانال جدید سوئز دعوت کرد. 

به نوشته روزنامه اماراتی البیان، سامح شکری، مسئولان ایران، ترکیه، سوریه و رژیم صهیونیستی را برای حضور در مراسم افتتاحیه کانال جدید سوئز، دعوت نکرده است. این مراسم قرار است امروز برگزار شود

منابع آگاه در خصوص دعوت نشدن ایران مدعی شدند دلیل این اقدام، این است که امنیت کشورهای خلیج فارس برای مصر خط قرمز است و قاهره دخالت در امور داخلی این کشورها به ویژه از سوی ایران را نمی پذیرد.

مصر یکی از کشورهای ائتلاف سعودی است که از نیروهای دولت فراری یمن در مبارزه با نیروهای انصارالله حمایت می کند. 

اما دعوت نشدن ترکیه به نظر می رسد به دلیل مواضع دولت این کشور در خصوص تحولات مصر پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری باشد. ترکیه برکناری محمد مرسی را کودتا توصیف کرده و بارها مواضع مخالف علیه دولت جدید قاهره اتخاذ کرده است.

در مورد سوریه نیز پس از آغاز بحران، این کشور از اتحادیه عرب اخراج شد. از سویی بخشی از مخالفان دولت سوریه در قاهره حضور داشته و جلسات خود را در آنجا برگزار می کنند.

اگرچه مصر با رژیم صهیونیستی توافق صلح امضا کرده، روابط آرامی میان دو کشور وجود نداشته و مصر از فلسطینی ها حمایت می کند. 


 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی با غیرت
۱۸:۵۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
عربهای نمک به حرام یادشون رفته کانال سوئز رو از صدقه سری علم ایرانیان دارند.به درک که دعوت نکردند خوشمون از قیافشون نمیاد
آخرین اخبار