کشیده‌شدن درگیری اوباما با مخالفان توافق با ايران به پايگاه‌های اجتماعی

رئیس‌جمهور آمریکا در رد مخالفت جمهوریخواهان و استدلال در حمایت از نتیجه جمع بندی گفتگوهای هسته‌ای با ایران به پایگاه‌های اجتماعی متوسل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن اگزمینر نوشت: باراک اوباما روز چهارشنبه در حمایت از توافق هسته ای با ایران و رد مخالفت جمهوریخواهان از این توافق، به صفحه شخصی اش در پایگاه اجتماعی توئیتر متوسل شد. 

براساس گزارش اگزمینر، استیو اسکالیس، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان از لاس وگاس، در پیامی به رئیس جمهور نوشت: « آقای رئیس جمهور، آمریکایی ها شایستگی دارند جزئیات بخش سری توافق ها را بدانند.» 

اوباما در پاسخ نوشت: « جزئیات مهم - هیچ توافق سری در میان نیست. همکاران من آمادگی دارند هر سوالی را که شما درباره هر بخشی از این توافق دارید پاسخ دهند.» 

رئیس جمهور همچنین به انتقاد میچ مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنا و نماینده جمهوریخواه از کنتاکی پاسخ داد. پیش از سخنرانی صبح چهارشنبه اوباما در دانشگاه آمریکا در حمایت از توافق ، مک کانل در پیامی نوشت: « امیدواریم از سخنان غیر واقعی درباره توافق با ایران و اینکه این توافق انتخابی بین گزینه توافق بد و جنگ است اجتناب شود ، اینطور نیست.» 

اوباما پاسخ داد:«گزینه نهایی انتخاب از بین گزینه های دیپلماسی و جنگ است. اگر کنگره این توافق را ناکام بگذارد ، برنامه هسته ای ایران شتاب می گیرد.» 

اوباما در کنار پاسخ به منتقدان جمهوریخواه کنگره، به پیامی هم از آنجلا کی میلر، که خود را صلح طلب می خواند پاسخ داد. وی از رئیس جمهور پرسیده بود: « مردم می گویند با این توافق را رد کنیم تا بر سر توافق بهتری گفتگو کنیم. آیا توافقی بهتر از این هم هست؟ 

اوباما در پاسخ نوشت: « این توافق قویترین توافق هسته ای است که تاکنون بدست آمده است. چیزی به نام توافق بهتر وجود ندارد. مخالفت با این توافق خطر جنگ را در پی خواهد داشت. اگر با این توافق مخالفت کنیم، توافقی بهتر برای ایران رقم خواهد خورد. اعتبار آمریکا ، لنگرگاه نظام بین‌الملل است.» 

پیام های اوباما در توئیتر تاکیدی بود بر سخنانش در دانشگاه آمریکا و گرایش دولت وی نسبت به توافق با ایران. وباما باید حمایت اعضای کنگره را بدست آورد. آنها 60 روز وقت دارند تا توافق را بازبینی و تصویب کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار