مرد شماره 3 دموکرات‌های آمریکا به مخالفان توافق هسته‌ای پیوست

سناتور چاک شومر در مجلس سنای آمریکا از پیوستن خود به جرگه مخالفان توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس از واشنگتن،‌ سناتور چاک شومر، مرد شماره 3 دموکرات‌های امریکا در سنای این کشور،‌ اواخر وقت پنجشنبه اعلام کرد به جرگه مخالفان توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران می‌پیوندد.

این اقدام سناتور چاک شومر،‌ از ایالت نیویورک، ضربه محکمی به دولت باراک اوباما،‌ رئیس جمهور آمریکا،‌ محسوب می شود. این سناتور برجسته دموکرات در بیانیه خود مدعی شده است: «در صورتی که ایران مواضع خود را تعدیل نکند و از توافق هسته‌ای برای دستیابی به اهداف ناپسند خود استفاده نماید،‌ خطر واقعی وجود خواهد داشت.» 

انتظار همگان این است که سناتور شومر با بازنشسته شدن سناتور "هری رید" رهبر بعدی دموکرات‌ها شود و جدا شدن وی از اوباما برای کاخ سفید پیامدهای جدی به همراه خواهد داشت.  با این حال، سناتور شومر که یهودی نیز می باشد از حامیان سرسخت اسرائیل است و نمایندگی ایالتی را بر عهده دارد که جمعیت قابل توجهی از یهودیان امریکا را در خود جای داده است. 

با این حال، "کریستن گیلبراند،" سناتور دموکرات مجلس سنا از ایالت نیویورک روز پنجشنبه حمایت خود را از توافق هسته ای ایران اعلام کرد. 

روزنامه هافینگتون پست نیز روز پنجشنبه اعلام کرد سناتور دموکرات چاک شومر قصد دارد مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران اعلام کند. شومر عضو برجسته حامی رژیم صهیونیستی در مجلس سنا است که گفته می شود نقشی محوری درباره آینده توافق هسته‌ای ایران دارد. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار