منندر مدعی شد: ایران در نهایت به سمت ساخت سلاح هسته‌ای می‌رود

سناتور آمریکایی ضمن اعلام اینکه توافق هسته‌ای سبب تحقق هدف اولیه آمریکا نشده است، مدعی شد این توافق باعث حرکت ایران به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سناتور "رابرت منندز،" عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت نیوجرسی و از اعضای کمیته روابط خارجی سنا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی "ام اس ان بی سی" گفت:" من در چندین جلسه استماع، جلسات محرمانه و جلسات مستقل درباره توافق هسته ای حضور داشته ام. من ملاحظات جدی درباره این توافق هسته ای دارم. من وقتی (در ایام تعطیلات کنگره) به نیوجرسی می روم به نظر مردم خودم در این ایالت گوش می کنم و به نتیجه می رسم.من تلاش کرده ام نگرانی های جدی خود را در این زمینه کاهش بدهم. 

وی مدعی شد: به نظرمن، با این توافق، برنامه هسته ای ایران پایان نمی یابد بلکه این برنامه عملا حفظ می شود. ما شرایطی را بوجود آورده ایم که مانع از آن نمی شود ایران کشوری باشد که در آستانه هسته ای شدن قرارداشته نباشد. اگر ایران انتخاب کند، می تواند در طول زمان، در نهایت به سمت تسلیحات هسته ای حرکت کند.

وی افزود: دراین صورت، گزینه های پیش روی ما از گزینه موجود امروزی نیز محدودتر خواهد بود. درجایگاه فردی که در 20 سال گذشته این مسئله را از زمان حضور در مجلس نمایندگان زیر نظر داشته ام و در کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان نیز بوده ام، می بینیم پیشروی هایی در این زمینه حاصل شده است که به شدت مرا نگران می کند.

منندز در ادامه گفت: "این توافق مرا به شدت نگران می کند؛ زیرا ما نتوانسته ایم به هدفی دست پیدا کنیم که این مذاکرات برای رسیدن به آن شروع شد. هدف ما این بوده است که ایران چنین ظرفیتی (ساخت تسلیحات هسته ای) نداشته باشد. من نمی خواهم در این زمینه گمانه زنی کنم که به این توافق، چه رایی خواهم داد. اگر در مدت کوتاهی، پاسخهای کافی به نگرانی های اصلی خودم دریافت نکنم، نمی دانم چگونه می توان از این توافق حمایت کرد. هنوز می خواهم این مسئله را بررسی کنم."




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۲۲:۵۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
این آمریکایی ها هم خرند و هم خودشونو به خریت میزنند که میشن خر تو خر
آخرین اخبار