ناخرسندی لیبرال‌ها از سکوت هری رید درباره توافق هسته‌ای ایران

گروه‌های لیبرال در سنای آمریکا از امتناع رهبر نمایندگان اقلیت در اعلام موضع خود درباره توافق هسته‌ای ایران، انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  نشریه هیل؛ امتناع "هری رید،" رهبر نمایندگان اقلیت در سنای آمریکا، از اعلام موضع خود در قبال توافق هسته‌ای ایران، خشم گروه‌های لیبرال را در پی داشته است.

گروه‌های لیبرال که تمایل دارند حمایت همه جانبه دموکرات‌های کنگره را از توافق هسته‌ای با ایران شاهد باشند، از اینکه هنوز "هری رید" مخالفت یا حمایت خود را از توافق اعلام نکرده است، ناخشنودند. 

نشریه هیل گزارش داد:هجده سناتور دموکرات سنا هنوز موضع خود را در قبال توافق اعلام نکرده‌اند. سناتور "چارلز شومر" از ایالت نیویورک پیش‌تر اعلام کرد با توافق مخالف است. وی در کنگره بعدی آمریکا جای "هری رید" را خواهد گرفت زیرا "هری رید" بازنشسته می شود. 
"نانسی پلوسی،" رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان، حمایت قاطع خود را از توافق اعلام و به لیبرال ها تاکید کرده است مسیری را که برگزیده از راه "هری رید" جداست. 

"چارلز چمبرلین،" مدیر اجرایی گروه دموکراسی برای آمریکا، که از توافق حمایت کرده است می‌گوید: حمایت نکردن "هری رید" از توافق گیج کننده است در حالی که وی می‌داند اگر توافق را رد کند جنگ تازه‌ای در خواهد گرفت. 

وی افزود: "هری رید،" به عنوان رهبر دموکرات‌ها در سنا باید تلاش کند همکارانش با همکاری همان نومحافظه کاران جنگ طلبی که جنگ عراق را به راه انداختند، مجوز جنگ ویرانگر دیگری را در خاورمیانه صادر نکنند. 
"هری رید" قصد دارد تا زمانی که کنگره پس از تعطیلات تابستانی 8 سپتامبر (17 شهریور) به واشینگتن باز می‌گردد موضع خود را اعلام نکند. 

یکی از دستیاران ارشد دموکرات‌ها در مجلس سنا که با دیدگاه "هری رید" آشناست گفت وی نمی‌خواهد همکارانش را تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار