در یادداشتی در نیویورک پست

رابرت منندز: برای یک توافق بهتر، پیشنهاداتی دارم

سناتور دموکرات آمریکا پس از مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، ادعا کرد برای بهتر شدن آن پیشنهاداتی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رابرت منندز، سناتور دموکرات آمریکا، در یادداشتی در روزنامه نیویورک پست پیشنهادات خود را درباره توافق هسته‌ای بهتر مطرح کرد. او نوشت: این نظر رئیس‌جمهور اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه، را که در برابر ایران راهی جز جنگ یا قبول توافق وجود ندارد، نمی‌پذیرم. تمام کسانی که تصور می‌کنند راه بهتری وجود ندارد در اشتباه هستند.

او ادعا کرد: با موافقان توافق ایران که معتقدند ایرانی‌ها مذاکره‌ کننده‌های سرسختی هستند و ما علی‌رغم فشار سنگین اقتصادی بر این کشور و قدرت جامعه بین‌الملل، نمی‌توانستیم زمانی بیشتر از 10 سال برای بازرسی تأسیسات هسته‌ای ایران بخریم، مخالفم. 

منندز مدعی شد: می‌توانیم بدون این که کل توافق را رد کنیم، آن را تصویب نکنیم. دولت باید بار دیگر بر سر میز مذاکره بنشیند؛ اما در این میان به یک سری از توافقات اولیه در برنامه جامع اقدام مشترک مانند لغو تحریم خرید نفت از ایران پایبند باشیم. من حتی با آزاد کردن یکباره پول‌های بلوکه شده ایران که درباره مبلغ آن توافق شده، به منظور نشان دادن حسن نیت آمریکا در قبال توافق موافق هستم.

وی ادامه داد: مذاکرات باید به منظور بررسی چند مسئله مهم ادامه یابد. ایران باید موارد زیر را بپذیرد: «نخست، پذیرش یک پروتکل الحاقی درباره اجازه بازدید دائم از سایت‌های مشکوک؛ دوم، توقف غنی‌سازی در زمان اجرای توافق؛ سوم، تعطیلی مرکز هسته‌ای فوردو؛ چهارم، شفاف‌سازی ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران؛ پنجم، افزایش زمان توافق».

او در پایان مدعی شد: ما باید این مسئله را به طور کامل روشن کنیم که با توافق موافقیم؛ اما با یک توافق درست، نه توافقی که تنها برای مدتی برنامه هسته‌ای ایران را به تأخیر می‌اندازد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مجتبی
۱۳:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
جناب منندز , خواب دیدید خیر باشه ؟ پا پیش می زارین که پس نیفتین؟
اینی که توافق شده هنوز به تایید نرسیده .می خای شرایط را عوض کنی؟ نخیر جانم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۰:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سناتورها در امریکا اگه به طور مستمر برای صهیونیستها دم تکون ندن از صحنه ی سیاست کنار گذاشته می شوند.
نگران نباشید ایشون فقط یه چیزی گفته واسه اینکه آینده ی شغلیش تامین باشه . واقعیت ها را معمولا بعد از بازنشستگی اعتراف میکنن
آخرین اخبار