نقش مهم رژیم صهیونیستی در مخالفت منندز با توافق هسته ای ایران

پایگاه اینترنتی لوب لاگ نوشت: در حقیقت اسرائیل نقش مهمی در مخالفت منندز با توافق هسته ای 1+5 و ایران داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی لوب لاگ نوشت: ابراز مخالفت امروز سناتور رابرت منندز، سناتور دموکرات نیوجرسی با توافق ایران، او را به دومین سناتور دموکرات مخالف سیاست خارجی کاخ سفید تبدیل کرد و این البته برای هیچ کس جای تعجب نداشت.
این پایگاه اینترنتی نوشت: منندز، منتقد صریح دیپلماسی کاخ سفید درباره ایران بوده است و حتی به گروه ایرانی جنجال برانگیز و در تبعید مجاهدین خلق (منافقین) که از تغییر رژیم  در تهران طرفداری می کنند، ملحق شده بود، اما در ماههای اخیر وی یک هدف را بیشتر از توافق ایران دنبال کرد و آن توجه بیشتر به نیازهای نیوجرسی، حوزه انتخابی خود بود و تلاش کرد به اتهامات فساد مالی به زندان محکوم نشود.
در ادامه این گزارش آمده است: شلدون ادلسون، حییم سبان و همسرش چریل، زاکرمن و سث کلار به وکیل منندز پول دادند. آنها به درخواست رهبری آیپک برای دفاع از منندز کمک کردند.
براساس این گزارش، منندز در سخنرانی خود درماه جاری در آیپک با تحسین این گروه حامی رژیم صهیونیستی روبرو شد. دفتر منندز نیز گفته است: برخی از کسانی که پیشنهاد کمک کردند در آیپک یا دیگر سازمان ها فعال بودند، اما هیچ یک از این کمک ها تحت نظارت آیپک نبوده است. یکی از افراد مرتبط با آیپک که کمک مالی کرده است دیوید اشتاینر، سرمایه گذار وست اورنج و رئیس سابق این گروه است.
در حقیقت رژیم صهیونیستی نقش مهمی در مخالفت منندز با توافق هسته ای 1+5 و ایران داشته است. منندز در پیشنهادی مدعی شده بود: تعیین کنندگان خط مشی در آمریکا باید اطمینان یابند که اسرائیل در صورتی که بخواهد، بتواند به صورت یکجانبه به سایت های هسته ای ایران حمله کند.
گروه های حامی توافق ایران از منندز به خاطر مخالفت با این توافق به شدت انتقاد کردند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار