ژاپن سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی را در ایران بررسی می‌کند

منابع دولتی ژاپن اعلام کردند این کشور درحال بررسی سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در ایران پس از لغو تحریم‌ها است.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ برخی منابع آگاه در دولت ژاپن اعلام کردند این کشور به دنبال از‌سرگیری همکاریهای وسیع اقتصادی خود با ایران است. توکیو امیدوار است همزمان با لغو تحریم‌های اقتصادی ایران که درنتیجه تصویب نهایی توافقنامه وین حاصل می‌شود، بار دیگر به بازارهای ایران بازگردد.

بیزینس دیلی به نقل از یک مقام آگاه که نامش فاش نشده است اعلام کرد مذاکرات داخلی میان مقامات هر دو کشور در جریان است. ژاپن مایل به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایران است و تلاش می‌کند حجم واردات نفت از این کشور را به قبل از زمان تحریم‌ها بازگرداند. ژاپن 10 درصد از مجموع نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری می‌کرد؛ اما پس از اعمال تحریم‌های نفتی این سطح به 5 درصد کاهش یافت.

"دایشیرو یاماگیوا،" معاون  وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن اوایل ماه میلادی جاری به تهران سفر کرد تا موضوع خرید نفت، گاز و دیگر فرآورده‌های نفتی از ایران را پس از لغو تحریم‌ها مورد بررسی قرار دهد. در این سفر موضوع سرمایه‌گذاریها به بحث گذاشته نشد؛ اما طرف ژاپنی اعلام کرد شرکت‌های فراوانی در این کشور وجود دارد که مایل به مشارکت اقتصادی در ایران هستند.

پیش بینی می‌شود ارزش پروژه‌های نفت و گاز ایران پس از لغو تحریم‌ها به 185 میلیارد دلار تا سال 2020 (1399) برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۴:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
ژاپن همراه مناسبی است
آخرین اخبار