مترجم دیوید کامرون در افغانستان تهدید به مرگ شد

مترجم نخست وزیر انگلیس در افغانستان بارها از سوی طالبان تهدید به مرگ شده است؛ اما لندن حاضر به حمایت از وی نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل؛ جوان 26 ساله افغان به دلیل دارا بودن تحصیلات دانشگاهی و تسلط به زبان انگلیسی، هنگام سفر "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، به افغانستان به عنوان مترجم او انتخاب شد. در برخی اخبار، تصویر این جوان افغان کنار "دیوید کامرون" به چشم می‌خورد و همین موضوع برای وی دردسرساز شده است.

مترجم دیوید کامرون در افغانستان تهدید به مرگ شد

جوان افغان که از نام مستعار "شفیع" استفاده می‌کند، پس از همکاری با نظامیان انگلیسی و ترجمه سخنان "دیوید کامرون،" از سوی طالبان به جاسوسی و خیانت متهم شد. با وجود اینکه سفر "کامرون" به ولایت هلمند افغانستان در سال 2011 (1390) انجام شد، "شفیع" و خانواده‌اش هنوز تهدید به مرگ می‌شوند. چندین عملیات نافرجام تروریستی علیه وی صورت گرفته است و هربار "شفیع" مجبور به تغییر محل سکونت و شماره تلفن همراه خود می شود، با این حال اعضای طالبان بار دیگر او را پیدا می‌کنند و عرصه را بر این جوان مترجم تنگ کرده‌اند.

"شفیع" در چهار سال گذشته بارها از دولت انگلیس درخواست پناهندگی کرده ؛ اما با بی‌توجهی مقامات لندن روبرو شده است. وی در این باره گفت: من جان بسیاری از نظامیان انگلیسی را نجات داده‌ام، برای آنها خدمت کردم و به شکل مستمر رادیو‌ اختصاصی طالبان را رصد می‌کردم تا جدیدترین اخبار و تهدیدات احتمالی را به اطلاع نظامیان انگلیسی برسانم؛ اما حالا که نیازمند کمک آنها هستم فقط می‌گویند: ببخشید امکان اعطای پناهندگی به شما وجود ندارد.

دولت "دیوید کامرون" خود را از هر مسئولیتی نسبت به "شفیع"، سه فرزند و همسر او مبرا می‌داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار