دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) قطب آموزش‌، پژوهش و درمان شیمیایی کشور

خدمات ارائه شده در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در 10 سال اخیر دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه فاز 4 و 5 اورژانس بیمارستان بقیه الله (عج) با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور‌، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، رئیس بیمارستان بقیه الله (عج) و جمعی از مدیران و مسئولین این دانشگاه در سالن کنفرانس امام علی (ع) بیمارستان بقیه الله (عج) برگزار گردید‌. 

در ابتدای این مراسم دکتر جلالی رئیس بیمارستان بقیه الله (عج) ضمن خوش آمد گویی و تبریک روز خبرنگار و با اشاره به سابقه استفاده عراق در جنگ تحمیلی از سلاح‌های شیمیایی و تهدیدات منطقه ای و تروریسم و خطرات مربوط به آن به لزوم وجود  اورژانس تخصصی شیمیایی ،پرتویی در کشور و تبدیل دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) به قطب شیمیایی کشور اشاره نمود .

وی در خصوص احداث اورژانس شیمیایی بیمارستان بقیه الله (عج) گفت: مساحت کل این پروژه نزدیک به 3000 متر مربع می‌باشد که 2200 متر مربع از آن امروز افتتاح می‌گردد و امید است  فاز 6 آن در صورتی که مورد حمایت مسئولین امر قرار گیرد در تاریخ 8/8/1394 و همزمان با روز پدافند غیر عامل در کشور افتتاح گردد.

جلالی با اشاره به کار شبانه روزی و خستگی ناپذیر در این پروژه عنوان نمود: فاز 4 پروژه امکاناتی همچون سی تی اسکن‌، رادیولوژی و آزمایشگاه بصورت یک بیمارستان کوچک و با استفاده از مصالح با کیفیت ایرانی با نگاهی جهادی ساخته شده است‌. 

در ادامه این مراسم دکتر اصلانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با تقدیر از اقدامات به عمل آمده در ساخت اورژانس شیمیایی بیمارستان بقیه الله (عج) و تلاش‌های خالصانه دست اندرکاران این پروژه به ارائه آماری از پیشرفت‌های مختلف دانشگاه در 10 سال اخیر پرداخت.

وی گفت: در عرض 10 سال گذشته  65 هزار متر مربع در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و مراکز درمانی تابعه آن ساخت و ساز انجام گرفته است و 45 هزار متر مربع در حال تکمیل می باشد و بیش از 50 هزار متر مربع بازسازی شده که عمدا" در مراکز درمانی بوده است‌.

وی ادامه داد: در ابعاد درمانی در طی 10 سال گذشته در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)تعداد عمل‌های جراحی سالیانه از 23 هزار مورد در سال به نزدیک 40 هزار مورد رسیده است و تعداد بستری‌ها از 30 هزار مورد سالیانه به 53 هزار مورد افزایش داشته  و تعداد ویزیت‌های درمانگاهی از 250 هزار مورد در سال به بالای یک میلیون مورد رسیده است که رقم قابل توجهی می باشد.

 وی ادامه داد: خدمات ارائه شده در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در 10 سال اخیر دو برابر شده که ما اعتقاد داریم افزایش مراجعه مردم به این مراکز درمانی نشان دهنده کیفیت بالای خدمات آن می‌باشد، در حوزه آموزش نیز امروز بیش از 30 رشته تخصصی داریم و از 700 دانشجو و 100 دانشجوی تحصیلات تکمیلی به تعداد 1400 دانشجو و 700 دانشجوی تحصیلات تکمیلی رسیده ایم و در حیطه پژوهش نیز از 50 مقاله سایت شده در سال به رقم بالای 600 مقاله دست یافته ایم  و 8 سال است که رتبه اول جشنواره رازی را کسب می نماییم‌.

وی از آخرین افتخار دانشگاه در سال 94 که توسط وزارت علوم ابلاغ شده است یاد نمود و گفت در سال 1394 دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در بین دانشگاه های یک درصد برتر دنیا در حوزه استنادات علمی قرار گرفت‌. 

دکتر جعفر اصلانی  در ادامه عنوان نمود: این افتخارات به دست آمده تماما" مادی می باشد و اگر انگیزه الهی و نیت خالص کار برای رضای خداوند در کنار آن نباشد ارزشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای دانشگاه از 1800 نفر در 10 سال گذشته به 1450 نفر در حال حاضر تقلیل پیدا کرده ،گفت: ما معتقدیم همکاران‌مان در این مجموعه بیشتر با انگیزه‌های معنوی درحال فعالیت می‌باشند که با‌عث افتخار است و با این روحیه و طرز کار رسیدن به مرجعیت علمی دنیا امکان پذیر می باشد‌.
 
در ادامه این مراسم سردار  غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به انجام این پروژه در زمان کوتاه و با روحیه جهادی و انگیزه بالا از دست اندرکاران اجرای این طرح تشکر نمود و افزود: از زمان ابلاغ طرح‌های ساماندهی دفاعی در حوزه MBC کمیته دائمی پدافند غیر عامل طرح تشکیل قرارگاه‌های پدافندی را  ابلاغ نمود و پس از آن قرارگا‌ه‌های پدافند سایبری‌، پدافند پرتویی‌، پدافند زیستی یا بیولوژیک‌، و قرارگاه پدافند شیمیایی تشکیل گردید که مدیریت پاسخ و کنترل پیامد‌های حوادث و حملات شیمیایی را به عهده دارد که بایک نگاه جامع به دو قسمت فرماندهی و کنترل حوادث و حمله‌های احتمالی‌، رصد و پایش شیمیایی تقسیم می گردد.

وی عنوان نمود: حوادث شیمیایی زیادی در کشور اتفاق می‌افتد که آموزش‌، پیشگیری و واکنش درمانی به موقع را طلب می‌نماید.

وی افزود: امروز با تهیه برنامه 5 ساله پدافند شیمیایی کشور و با تحقیق و ظرفیت شناسی دقیق دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) بعنوان مرجع و قطب شیمیایی کشور انتخاب شده است که در زمینه های آموزش ،  تحقیق ، توسعه و درمان مرجعی برای کل کشور خواهد بود.

سخنران آخر این برنامه دکتر عراقی زاده معاون بهداشت و درمان نیروهای مسلح بود که با تشکر از اقدامات صورت گرفته بیاناتی در خصوص لزوم آمادگی در مقابل حملات و حوادث شیمیایی ارائه نمود‌.

 در پایان رئیس سازمان پدافند کشور به همراه رئیس دانشگاه و بیمارستان و هیئت همراه به بازدید از فاز 4و 5 اورژانس شیمیایی بیمارستان بقیه الله (عج) پرداختند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
با سلام لطفا
منبع خبر را ذکر کنید
آخرین اخبار