سرطان مرگبار پنهان شده به صورت لکه‌های بنفش در بدن این نوزاد + تصاویر

نوعی بیماری نادر بدون خطر است و تنها سبب ایجاد راش‌های پوستی می شود

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مادر یک نوزاد پسر به نام Kole smithers اهل کشور انگلستان در یک ماهگی کودک خود متوجه لکه‌های بنفش رنگی بر روی بدن او شد. 

سرطان مرگبار پنهان شده به صورت لکه‌های بنفش در بدن این نوزاد + تصاویر

گفتنی است،‌ با مراجعه به پزشکان آنها سندروم Blueberry Muffin را تشخیص دادند که نوعی بیماری بدون خطر است و تنها سبب ایجاد راش‌های پوستی می شود با ادامه یافتن لکه‌ها و افزایش تعداد آنها بر روی بدن این نوزاد پزشکان با انجام بررسی‌های دقیق‌تر متوجه ابتلای او به سرطان خون شده‌اند. 

سرطان مرگبار پنهان شده به صورت لکه‌های بنفش در بدن این نوزاد + تصاویر

این کودک هم‌اکنون 15 ماهه است و در وضعیت رهایی از سرطان پس از پیوند مغز استخوان قرار دارد. 

پژوهشگران تشخیص سرطان لوسمی در نوزادان را بسیار سخت می‌دانند اما کبودی بدن یکی از نشانه‌های ابتلا به سرطان خون است. 

پزشکان در زمان بارداری مادر Kole یک سایه بر روی کبد جنین مشاهده کرده بودند که البته در سونوگرافی‌های بعدی آن سایه محو شده بود. 

در ابتدا پزشکان حساسیت پوستی را عامل تغییر رنگ نوزاد شناسایی کرده بودند و والدین او مجبور به تغییر مواد غذایی، لباس، محل خواب و نظافت و ضد عفونی و پاک کردن انواع گرده‌ها و مواد آلرژی‌زا از کنار او شده بودند.

سرانجام پس از انجام آزمایش خون  و نیز گرفتن یک بیوپسی از خون پزشکان سرطان خون را شناسایی کردند. 

پزشکان پس از تورم ناگهانی بدن نوزاد و تغییر رنگ بدن و عدم توانایی تنفس مجبور به شیمی درمانی سریع و وصل کردن کودک به دستگاه تنفس مصنوعی برای زنده ماندن شده‌اند.

سرانجام پس از چندین ماه شیمی درمانی فشرده، پیوند مغز استخوان و مصرف آنتی بیوتیک‌های قوی سرطان در این کودک مهار شده است.

پزشکان بر این اساس هشدار می‌دهند والدین نوزادان تازه بدنیا آمده به دقت در زمینه بروز تغییرات پوستی و یا ایجاد لکه‌های رنگی غیر عادی بر سطح پوست نوزاد خود دقیق باشند زیرا امکان دارد این لکه‌ها نشان دهنده نشانه‌های اولیه سرطان خون باشد سندروم Blueberry Muffin معمولا به صورت موروثی در خانواده‌ها وجود دارد و مشابه با Blue Spits است و در صورت مشاهده حتما باید به متخصص نشان داده شود. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار