وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت:

آخرين وضعیت تب كريمه كنگو در کشور/ صدور حکم حبس قصور پزشکی زیر نظر رئیس دستگاه قضاء

هفته‌ای که گذشت اخباری در حوزه سلامت منتشر شد ازجمله آخرین وضیت تب کریمه کنگو در کشور، تجهیز خانه بیماران " ای بی"، آغاز آموزش یك ساله كمك پرستاران، آیین‌نامه پذیرش دانشجوی دکترای عمومی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد از جمله اینکه گویا رييس اداره مديريت بيماريهاي واگيردار در خصوص آخرين وضعيت تب كريمه كنگو گفت:در سال جاری 9 نفر در كشور به اين ويروس مبتلا شدند كه 3 تن منجر به فوت شدند.

گويا در ادامه در خصوص پراكندگی اين ويروس در كشور گفت: بيشترين ابتلا در استان سيستان و بلوچستان و كرمان بوده است و استانهاي  يزد ، كرمانشاه، خراسان رضوي و مازندران هركدام يك مورد ابتلا به ويروس كنگو  در كشور را گزارش كرده اند .


وزیر بهداشت در دیدار با آیت الله صادق آملی لاریجانی ضمن قدردانی از تلاش های قوه قضائیه، خواهان تجدید نظر و جلوگیری از صدور جزای حبس برای موارد قصور پزشکی شد.

آیین کلنگ زنی سلامتکده و دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی قم

خدا دوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های مهم طب سنتی این است که ریشه در فرهنگ و اعتقادات مردم ما دارد اظهار کرد: هر چیزی را که ریشه در باور مردم داشته باشد،بهتر و راحت تر می توان فرهنگ سازی کرد و بنده امیدوارم که بتوانیم استفاده از طب سنتی را در کنار طب نوین بین آحاد جامعه فرهنگسازی کنیم که البته در شهرهایی که دارای پشتوانه فرهنگی قوی هستند مانند شهر مقدس قم این کار بسیار آسان تر است.

تجهیز خانه بیماران " ای بی" با دستور وزیر بهداشت

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت به منظور حمایت از بیماران مبتلا به نوعی بیماری نادر پوستی" ای بی" دستور داد:خانه این بیماران با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد بیماری های خاص با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ایران تجهیز شود و در درمانگاههای ویژه نیز داروها و پانسمان های مخصوص به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گیرد.
 
آغاز آموزش یك ساله كمك پرستاران مهارتی

محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از آغاز آموزش یك ساله كمك پرستاران مهارتی خبر داد. این گروه دارای مدرك زیردیپلم می‌باشند و در یك دوره یك ساله غیردانشگاهی آموزش می گیرند. با توجه به این که درحال حاضر دوره کمک بهیاری نداریم و کمک بهیاران در گذشته بازنشسته شده و از تیم بهداشتی درمانی رفته اند، تصمیم گرفتیم دوره آموزش یکساله کمک پرستار مهارتی را در دستور کار قرار دهیم.

برنامه پوشش همگانی سلامت با 3 هدف عمده آغاز به کار کرد

ناصر کلانتری،رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت کشور از اجرای برنامه پوشش همگانی سلامت یا (UHC) با سه هدف عمده در کشور خبر داد. هدف اول از اجرای برنامه پوشش همگانی سلامت، در بر گرفتن جمعیت مردمی در گروهها و اقشار جمعیتی متفاوت است. ضمن اینکه به عنوان دومین هدف بسته خدماتی را مورد توجه قرار داده که علاوه بر مادر و کودک به همه گروههای سنی، ترویج داده شود و در حوزه‌ی بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون، بیماریهای قلبی و عروقی و... آموزش و شناسایی افراد در معرض خطر، میسر شده و هدف سوم از پوشش همگانی این بیمه حفاظت مالی است.

توزیع ۶۵۰۰ سبد غذایی و بهداشتی بین بیماران خاص

احمد هوشنگی رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص، از توزیع ۶۵۰۰ سبد غذایی و بهداشتی برنامه ملی همای رحمت بین بیماران نیازمند تحت پوشش این انجمن در ماه مبارک رمضان خبر دادمسال تا کنون ۱۵۰۰ سبد غذایی و ۵۰۰۰ سبد حاوی اقلام بهداشتی بین بیماران نیازمند در استان تهران توزیع شد و این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت بدون همراهی بیمه ها ممکن نیست

وزیر بهداشت اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت را در گروه همراهی بیمه ها دانست و تاکید کرد: هزینه های حوزه درمان هزینه های جاری است و باید بیمه ها با بروز کردن اسناد خود به موقع نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کنند.

آیین‌نامه پذیرش دانشجوی دکترای عمومی و دکتری تخصصی داروسازی ابلاغ شد

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت طی نامه‌ای با اشاره به لزوم استفاده از روشهای نوین در جذب فراگیران برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف آموزش عالی، آیین نامه پذیرش دانشجو برای دکتری عمومی/ دکتری تخصصی داروسازی (Pharm.D/PhD) مصوب پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ 14 دی ماه 1393 را به تمام دانشگاه ها و موسسات مجری رشته های علوم پزشکی ابلاغ کرد.

چکاپ دندانی 7 میلیون دانش‌آموز دبستانی

حمید صمدزاده‌، رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده جهت ارایه آموزش و همچنین چکاپ‌ دندان‌های دانش‌آموزان مقطع دبستان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: برای هر دانش آموز شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان تشکیل خواهد شد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار