سفیر ایران در برلین: ایران و آلمان باید یک نقشه راه اقتصادی طراحی کنند

علی ماجدی گفت مذاکرات نمایندگان اقتصادی آلمان با مقامات ایرانی باید به تهیه یک "نقشه راه" برای تقویت روابط اقتصادی منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی،  "علی ماجدی، "سفیر ایران در برلین، می‌گوید گفت‌وگوهای نمایندگان اقتصادی آلمان با مقامات ایرانی باید به تهیه یک «نقشه راه» برای تقویت روابط اقتصادی برلین-تهران منجر شود.

ماجدی در مصاحبه با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ" تاکید کرد "شرکت‌های آلمانی همچنین باید در ایران سرمایه‌گذاری و خود را برای انتقال فناوری به این کشور آماده کنند."

این روزنامه آلمانی گزارش داد: پس از سفر زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان، به ایران در ماه جاری و دیدار وی با نمایندگان شرکت‌های تجاری، تیم‌های اقتصادی ایران و آلمان برای شروع همکاری‌های آتی به دنبال تشکیل کمیسیون‌های اقتصادی هستند.

سفیر ایران در برلین با اشاره به اینکه شرکت‌های آلمانی امروزه تجهیزات و تولیدات خود را به ایران عرضه می‌کنند، خاطرنشان کرد: "آن‌ها می‌توانند این محصولات را با کیفیت و استانداردهای خود در آینده در ایران نیز تولید کنند."

ماجدی در ادامه ابراز امیدواری کرد که کشورش با شرکت‌های آلمانی به ویژه در صنعت نفت و گاز، خودروسازی و انرژی‌های تجدیدپذیر همکاری بیشتری داشته باشد.

ایران سالانه یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو مونتاژ و تولید می‌کند. این صنعت یک دهم تولید ناخالص داخلی  کشور را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این ماجدی خواهان آن شد که موسسات کوچک و متوسط آلمانی، که به بازار ایران علاقه‌مند هستند، ارتباط با استان‌های مختلف ایران را آغاز کنند.

قرار است یک هیئت تجاری از ایالت بادن- ووتنبرگ آلمان ماه سپتامبر به ایران سفر کند. 

ماجدی در این مصاحبه همچنین اعلام کرد در صورت لغو تحریم‌ها تنها تولید نفت در ایران می‌تواند تا پایان سال 2016 از میزان کنونی یعنی 2 میلیون و 700 هزار بشکه در روز، به 3 میلیون و 800 هزار بشکه افزایش یابد.

وی پیش بینی کرد با گذشت 2 تا 3 سال از طریق سرمایه‌گذاری‌های جدید، تولید همچنان به سرعت رشد خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار