قمری: شرکت در المپیک زنگ تفریح نیست

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت:در بخش جاده مشکلی برای کسب سهمیه نداریم اما قسمت پیست نیاز به رغبت ورزشکاران دارد.

قمری: شرکت در المپیک زنگ تفریح نیستبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از بازی های آسیایی با نتیجه خوبی که بدست آوردیم تمریناتمان را آغاز کردیم و برای کسب سهمیه المپیک محمد دانشور را به کلمبیا، انگلیس و مکزیک اعزام کردیم اگر چه برای وی خستگی زیادی به همراه داشت.
 
وی در ادامه افزود:برنامه های سال قبل به شکلی تداخل پیدا کرد که نتوانستیم تمرینات بدنسازی را انجام دهیم و مسابقات قهرمانی آسیا بهمن ماه برگزار شد که نتوانستیم ریسک کنیم، محمد دانشور با خستگی زیادی در تمرینات مواجه شد.
 
قمری در ادامه به کسب سهمیه اشاره و تصریح کرد:در رشته جاده برای کسی که 3 سهمیه را به خود اختصاص دهد رتبه دوم تا چهارم به تیم تعلق می گیرد دو سال پیش شرایط مناسبی را توانستیم به دست آوریم و در آسیا به مقام اولی دست یافتیم و در چند روز پیش نیز توانستیم با امتیاز خوبی رتبه اول آسیا را بدست آوریم که جایگاه ما را در کسی 3 سهمیه مستحکم کرد.
 
وی در ادامه بیان کرد: کشور ما در ماهی که پشت سر گذاشتیم در بین کشورهای آسیایی رتبه اول را به خود اختصاص داده است و در بخش جاده 3 سهمیه را کسب کرده ایم، در ابتدای سال 2015 با قهرمانی در آسیا باشگاه های ما امتیازات خوبی به دست آوردند از جمله دانشور در سه مسابقه ای که حضور یافت توانست امتیازات مناسبی کسب کند که با کمترین نفرات در مسابقات آسیایی شرکت کردیم.
 
قمری در ادامه اظهار داشت:در فدراسیون جهانی 3 آیتم مورد توجه قرار می گیرد، پس نتایج امتیازات مورد ارزیابی قرار گرفته و در رنک انفرادی نیز دوچرخه سواران هر قاره مورد ارزیابی قرار می گیرد. صمد پورسیدی در رنک انفرادی قاره نفر اول و حسین افگری جایگاه دوم را به دست آورد.
 
وی خاطر نشان کرد: در بخش باشگاهی تیم پتروشیمی و پیشگامان کویر یزد رتبه اول را دارند و بخش کوهستانی نیز امروز به کشور مالزی برای قهرمانی آسیا اعزام می شوند و در رشته کرال کانتری شانس بیشتری داریم.
 
قمری بیان کرد: در تاریخ دوچرخه سواری امسال ژاپن توانسته سهمیه خود را کسب کند وقزاقستان، چین و ایران در انتظار کسب سهمیه هستند که اگر بتوانیم از بین 3 کشور هنگ کنگ،قزاقستان و چین دو سهمیه قاره آسیا را بدست آوردیم با ژاپن رقابت خواهیم کرد.
 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: در رشته پیست محمد دانشور و محمد رجب لو برای کسب دو سهمیه تنها امید ما هستند که رجب لو به دلیل مصدومیت دارای مشکل است اما تا فروردین 95 فرصت حضور در مسابقات را دارد.
 
وی اظهار داشت: بیشتر تمرکز ما روز رشته کوهستان بود اما از حالا به بعد که فرصت چند ماهه‌ای در اختیار ماست با مربی آلمانی مذاکره کرده این که در رشته پیست بتوانیم از او استفاده کنیم و نباید به مجوز وزارت ورزش داریم که ظرف 20 روز آینده امیدوارم مربی به ایران بیاید.
 
قمری تاکید کرد: در بخش جاده مشکلات آن چنانی نداریم ولی در بخش پیست مشکل داریم که رغبت ورزشکاران را برای حضور در این بخش می طلبد.
 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری عنوان کرد:اما نکته ای که برای ما حائز اهمیت بوده تقویمی بوده که برای سال 93 تهیه کرده ایم تا بتوانیم در بهترین زمان امتیازهایی که در سال 2015 بدست آوریم.

قمری در ادامه تصریح کرد: امسال برای المپیک شش سهمیه داریم و برنامه‌های بخش فنی را به شکلی تنظیم کردیم که بتوانیم ضمن کسب سهمیه المپیک حضور مثبت و ارزنده‌ای داشته باشیم باید عنوان کنم جامعه دوچرخه سواری انتظار دارد که در مسابقات حضور پررنگ‌ و کیفی داشته باشیم.
 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: منابع اعتباری که تاکنون به دست ما رسیده در بین تمامی‌ استان‌ها تقسیم کرده‌ایم و به این منظور هفته‌ آینده با فدراسیون ورزش همگانی مذاکراتی در این خصوص خواهیم  داشت همچنین کلاس‌های آموزشی متعددی  برگزار کرده‌ایم و 12 تا 413 جلد کتاب ترجمه چاپ شده است.
 
 وی عنوان کرد: برای استعداد‌یابی در این حوزه مبلغ 100 میلیون تومان گرفته‌ایم و قرار بر این بوده که مبلغی به دوچرخه سواران‌ جاده و پیست برای استان‌ها در نظر گرفته شود در چند ماه آینده نیز قرار دادی‌ برای خرید دوچرخه‌  برای استان‌ها بسته می‌شود.
 
قمری با اشاره به هزینه مربی خارجی افزود: از حوزه وزارت ورزش و جوانان حمایت‌های فراوانی از ما صورت گرفته است و عمده مشکلات ما را مرتفع کرده‌اند که می‌توان به پرداخت مبلغ 2 میلیارد تومان برای رفع برخی مشکلات اشاره کرد.
 
رئیس فدراسیون‌ دوچرخه سواری‌ با اشاره به هدف گذاری این رشته تاکید کرد: هدف ما خبر این بوده که دوچرخه سواران انگیزه لازم را داشته باشند تا از سنوات گذشته بهتر و پرشور‌ در مسابقات شرکت کنند.
 
 وی اذعان کرد: 80-85 درصد امتیازات را برای کسب سهمیه باشگاه‌های اخذ کرده‌اند که می‌توان به باشگاه‌های پیشگامان یزد، کاشی یزد، پتروشیمی تبریز اشاره کرد .
 
قمری در خصوص لغو مسابقات تریال گفت: برای اولین بار در نظر داشتیم میزبان مسابقات تریال از کنگره قهرمانی ‌ آسیا در ایران باشیم که بدلیل شرکت نکردن کشورهای آسیا لغو شد.
 
 رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: نفراتی که بهترین زمان را برای بخش جاده داشته باشند انتخاب می‌کنیم و شرایط را برای تست گیری مهیا خواهیم کرد دوچرخه سوارانی در المپیک حضور می‌یابند که انگیزه رقابت داشته ب اشند زیرا سال گذشته نتایج رکاب زنان در بخش جاده راضی کننده نبود.
 
وی با پرداختن به رشته استقامت گفت: برای رشته استقامت اردوهای‌ داخلی چاره ساز نبوده و باید اردوهای برون مرزی را در دستور کار قرار دهیم تا دست کم ورزشکاران توانایی‌ رکاب زنی را داشته باشند و بهترین دوچرخه سواران انتخاب شوند که این دوچرخه سواران در آزمون و خطا قرار می‌گیرند تا در ابعاد کارشناسی و کمیته انتخاب شوند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قمری ، پیست ، دانشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار