بازیگران منطقه‌، در انتظار طرح صلح ایران برای سوریه

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 تاکید کرد تمامی بازیگران منطقه‌ای در انتظار ارائه طرح صلح ایران برای سوریه هستند.

بازیگران منطقه‌، در انتظار ارائه طرح صلح ایران برای سوریه
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، محمد جواد ظریف در سفر به لبنان با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله دیدار کرد. 

 خبرنگاری مستقل در بیروت درباره اینکه آیا حزب‌الله لبنان نیز در طرح صلح پیشنهادی ایران نقشی ایفا می‌کند یا خیر؟  گفت: نیروهای حزب‌الله از زمان آغاز جنگ سوریه در حال نبرد در این کشور و در کنار ارتش سوریه هستند و نیروهای ایرانی نیز در چند ماه گذشته برای حمایت از ارتش سوریه در برخی مناطق حضور دارند. در همین چارچوب حسن نصرالله و محمد جواد ظریف دیدار کردند. 

خروج نیروهای ایران از سوریه یکی از شرایط مطرح شده از سوی عربستان سعودی و ترکیه برای حل این درگیری هاست. اما دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود در مورد خروج نیروهای حزب‌الله  از سوریه و به ویژه از منطقه قلمون در مرز لبنان سخنی به میان نیاورد. این در حالی است که عناصر داعش و جبهه النصره همواره این منطقه را تهدید می‌کنند.

ایران هم اکنون وظیفه سنگینی در دمشق برعهده دارد. ظریف در دمشق طرح صلح خود را مطرح خواهد کرد. تمامی بازیگرانی که در بحران سوریه نقش دارند از جمله آمریکا، سوریه، عربستان سعودی و ترکیه در انتظار ارائه این طرح هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار