عنایت:

هر کسی بر علیه من صحبت کند، استقبال می‌کنم

رئیس دپارتمان داوری گفت: شهامت آن را دارم بگویم، داورم اشتباه کرده است.

مسعود عنایت در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره وضعیت داوری کشور گفت: وضعیت داوری متناسب با سطح مسابقات است و با بالا رفتن سطح فنی بازی‌ها، سطح داوری‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

وضعیت داوری ایران رو به رشد است و شاهد بودیم که داور و کمک داور ایرانی در جام جهانی 2014 برزیل قضاوت‌های خوبی داشتند دپارتمان داوری سعی دارد سطح داوری را با تشکیل کلاس‌های توجیهی و باز‌آموزی همواره بالا نگه دارد و ضریب اشتباهات داوران را پایین بیاورد.

عنایت در خصوص داوری‌های دو هفته ابتدایی لیگ هم گفت: در هفته‌های اول و دوم لیگ برتر سعی کردیم از داوران با تجربه استفاده کنیم و تیم‌‌ها موش آزمایشگاهی نیستند و لیگ برتر محل کسب تجربه نیست. خوشبختانه غیر از یکی یا دو اشتباه بقیه داوری‌ها خوب بوده است.

وی همچنین گفت: شهامت آن را دارم بگویم داورم اشتباه کرده است ، همینطور که اعلام کردم، کمک داور بازی پدیده و فولاد اشتباه بزرگی در مردود اعلام کردن گل صحیح فولاد خوزستان داشت و با اینکه محسن ترکی،‌ بدرستی بازیکن پرسپولیسی را اخراج کرد.

عنایت درباره حضور مجدد محسن قهرمانی به عنوان داور در زمین بازی اظهار کرد: هر فردی اشتباه می‌کند و این اشتباهات سهوی است. قهرمانی از سرمایه‌های داوری ایران محسوب می شود و خوشحالم که قضاوت خوبی در دربی اصفهان داشت و سرمربی معترض ذوب آهن هم بعد تماشای فیلم بازی در فدراسیون به صحت تصمیم داور اعتراف کرد.

رئیس دپارتمان داوری درباره نحوه چیدمان داوری‌ها هم گفت:‌ چیدمان داوری جزو کارهای اجرایی دپارتمان داوری هست و بر اساس شناخت و عملکرد، داوران انتخاب و برای تأیید به رئیس کمیته داوران می‌دهم. اجازه هیچ‌گونه دخالت در چیدمان داوری را نخواهم داد.

** نباید چشم‌ها را به روی حقایق ببندیم

رئیس جدید دپارتمان داوری به برنامه‌های آینده دپارتمان داوری هم اشاره کرد: در هر صورت ما میراث خوار کارهای گذشته در دپارتمان داوری هستیم  و در این چند سال اخیر داوری رشد و پیشرفتی قابل توجه‌ای نداشته است.

کدام برنامه توسط کمیته داوران برای رشد داوری در این چند سال تهیه و اجرا شده است و یا چند تا داور جوان به جمع داوران قبلی اضافه شده است که نشان می‌دهد حرکت رو به جلو نداشته‌ایم و درجا زده‌ایم.

عنایت، بیان کرد: انتخاب رئیس دپارتمان داوری از وظایف دبیر کل هست و دکتر اسدی شناختی که از مسعود عنایت، داشته است من را بعنوان رئیس دپارتمان معرفی کرد. حالا، اعضا موافق یا مخالف باشند ارتباطی به مسعود عنایت ندارد من اهل حاشیه‌سازی نیستم و اجازه نخواهم داد کسی برای مسعود عنایت هم حاشیه‌سازی کند و همواره گفته‌ام هر کسی بر علیه من صحبت کند استقبال می‌کنم.

وی از طبقه‌بندی داوران فوتبال در برنامه‌ریزی‌های جدید هم گفت:‌ در نظر داریم داوران را در گروه A  وB و Cطبقه‌بندی کنیم و طبق توانایی‌های آنان در لیگ‌های مختلف کشور استفاده کنیم.

عنایت در انتها خبر از افزایش حق‌الزحمه‌های داوری داد و گفت: طبق اعلام سازمان لیگ معوقه‌های داوران واریز شده است و از امسال مجدداً فدراسیون فوتبال حق‌الزحمه‌های داوری را پرداخت خواهد کرد.

پول خوبی از اسپانسر داوران به حساب فدراسیون واریز شده است و طی صحبت با دبیرکل مقرر شده است حق‌الزحمه‌های داوری هم افزایش یابد و نگاه دبیرکل برای افزایش حق‌الزحمه‌ها داوری مثبت است.

** کلاس داوری فیفا در ایران 

مسعود عنایت اعلام کرد: برای افزایش دانش‌ داوران جوان کلاس داوران زیر نظر فیفا در مدرسه علی‌الطریفی تهران در تاریخ 19 الی 23 شهریور ماه برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار