بیرجند ؛

ایجاد اشتغال برای4هزار و ۷۰۰ نفر در خراسان جنوبی

با بهره برداری از 290 طرح صنعتی در خراسان جنوبی ، برای 4هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال برای4هزار و ۷۰۰ نفر در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جواناز بیرجند ؛ معاون شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به بهره برداری از ۲۹۰ واحد، گفت: سرمایه گذاری این واحدها ۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال بوده که برای 4هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

عابدینی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی در استان به دلیل نبود بازار فروش از صحنه رقابت خارج شده اند، اظهار کرد: تاکنون ۵۵۰ قرارداد با متقاضیان بخش صنعت در استان منعقد شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۶ تور صنعتی توسط شرکت شهرک های صنعتی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ نفر در این تورها شرکت کردند.

وی اظهارکرد: کارآفرینی به عنوان یکی از عوامل نقش افرین در این زمینه در کشورهای در حال توسعه مد نظر بوده که در سالهای اخیر در ایران نیز مورد توجه است.

عابدینی راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل شده‌ را اهداف شرکت شهرکهای صنعتی ذکر کرد و افزود: رونمایی از بسته صنایع کوچک یکی از برنامه‌هایی است که امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون در استان 4خوشه کسب و کار شناسایی شامل خوشه طیور، خشکبار، جاجیم و فرش دستبافت راه اندازی شده است.

عابدینی از امضاء تفاهم نامه ای با بنیاد برکت تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: توزیع محصولات صنایع کوچک، به منظور کاهش ریسک تولید و توزیع از اهداف امضا این تفاهم نامه است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای حمایت واحدهای تولیدی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تاسیس شده ، گفت: این صندوق در راستای پوشش ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک در مناطق توسعه یافته و ۸۵ درصد در مناطق کمتر توسعه یافته تا سقف ۳ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر می‌کند.

عابدینی همچنین فعالیت‌های مجزا و غیر شبکه‌ای را از مشکلات صنایع کوچک ذکر کرد و یادآور شد: پیاده سازی پیمانکاری فرعی در راستای توسعه فعالیت شبکه ای در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.