هشدار نخست وزیر عراق درباره کارشکنی در روند اصلاحات

نخست وزیر عراق به برخی شخصیت‌های سیاسی این کشور درباره کارشکنی در اجرای اصلاحات مورد نظرش هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه؛ "حیدر عبادی،" نخست وزیر عراق، همچنین خواستار دور ماندن نیروهای مسلح عراق و نیروهای مردمی این کشور از صحنه سیاست شد. 

عبادی با تاکید بر اقدام جدی علیه فساد مالی و اداری در عراق گفت: ما با قدرت اصلاحات را پیگیری می‌کنیم و با مشت آهنین با عوامل فساد برخورد خواهیم کرد. 

وی افزود: ما باید با یکدیگر متحد باشیم و همه ما باید یک شعار و یک خواسته را مطرح کنیم. عده‌ای از تظاهرات خودجوش مردمی غافلگیر شدند و توانستند به راحتی در میان تظاهرکنندگان نفوذ کنند. عده ای می‌خواهند زمینه برخورد تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی را فراهم کنند. ما باید در این باره هوشیار باشیم. 

نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد: با صراحت می‌گویم مجبور شدیم بعضی از نیروها را از جبهه‌های درگیر فرا بخوانیم تا بتوانیم امنیت تظاهرکنندگان را در استان‌های متعدد فراهم کنیم. 

حیدر عبادی گفت: افراد حاضر در میدان‌های نبرد برای کشور و نه احزاب می‌جنگند. پیروزی بر گروه تروریستی داعش نزدیک شده است. در بازدید از خط مقدم درگیریها در انبار شاهد روحیه قوی نیروهای قهرمان بودم. فتوای مرجعیت دینی آشکار است که جنگیدن باید زیر پرچم عراق باشد. نباید آزادسازی کشور را به عاملی برای کشمکش میان احزاب تبدیل کنیم. نباید احزاب به دنبال دستاوردهای سیاسی از عملیات آزادسازی کشور باشند. به همین علت باید نیروهای مسلح را از کشمکش سیاسی دور نگهداریم. 

وی افزود: داعش در شرایط شکست و عقب نشینی قرار دارد. مجرمان عضو داعش توانایی جنگیدن را از دست داده‌اند. البته داعش مرتکب جنایت‌های هولناکی می‌شود و زنان و کودکان را در بازارها قتل عام می‌کند. 
عبادی خاطر نشان کرد: من از هیچ فاسدی حمایت نمی‌کنم. ما به ادامه اصلاحات پایبند هستیم و با مشت آهنین با فاسدان برخورد خواهیم کرد. اجرای اصلاحات به اختیارات نیاز دارد. من خواستار تصویب این اختیارات در کابینه شدم که با اجماع آرای اعضای کابینه تصویب شد. مجلس نمایندگان هم آن را با اجماع آرای اعضا تصویب کرد. ما آمادگی داریم تا آخرین گام به مبارزه با فاسدان ادامه دهیم. 

وی گفت: عاملان فساد می‌خواهند معادلات را تغییر دهند و ما باید در این باره هوشیار باشیم. عاملان فساد بیکار نخواهند نشست. اصلاحات و مبارزه با فساد به تصمیمات دشواری نیاز دارد و من این تصمیمات دشوار را اتخاذ خواهم کرد. کشور به اصلاحات در زمینه‌های مختلف نیاز دارد و ما امروز در برابر فرصت طلایی قرار داریم. ما باید برای حرکت کردن به جلو با یکدیگر متحد باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار