کلینتون مدعی شد: ایران تقلب کند، تاوان سختی پرداخت خواهد کرد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود علیه ایران به اظهار‌نظر پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سخنرانی ایالت آیووا مدعی شد: ایجاد یک ائتلاف جهانی علیه ایران و اعمال فلج کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه این کشور، فشار و ضربه‌ای اساسی به اقتصاد ایران بود و اهرم مورد نیاز را در اختیار ما قرار داد تا ایران پای میز مذاکره بیاید و نخستین گفتگوهای مقدماتی را شروع کند.

وی در ادامه ادعایش گفت: به لطف رئیس جمهور "اوباما"، "جان کری،" وزیر امور خارجه، و "ارنست مونیز،" وزیر انرژی، ما توافقنامه‌ای داریم که مسیرهای ایران به سمت بمب را مسدود می‌کند و ابزارهای جدید برای راستی آزمایی و بازرسی در اختیار ما قرار می‌دهد تا ما بتوانیم ایران را وادار به پیروی خیلی دقیق بکنیم. من می‌دانم افرادی هستند که در دو طرف این بحث وجود دارند. افرادی هستند که متعهد به حفظ امنیت ما هستند و متعهد به حفظ امنیت هم‌پیمانان ما به خصوص اسرائیل هستند که دوست واقعی آمریکا است. هیچ یک از ما نباید هیچ توهمی درباره نیات واقعی ایران یا ادامه تهدید این کشور برای منطقه و اسرائیل و آمریکا داشته باشیم. این تهدید واقعی است و باید با آن مقابله کرد از جمله این است که ما چگونه این توافقنامه را اجرا می‌کنیم و تهاجم ایران و حمایت آن از تروریسم را بازمی‌داریم. 

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: مسیر ما روشن است، این توافقنامه در کنار اجرای قوی و بازدارندگی آن، تنها راه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. هیچ جایگزین ممکن دیگری وجود ندارد به همین علت است که من قویا از رئیس جمهور اوباما حمایت می‌کنم و همه شما را ترغیب می‌کنم که وارد عمل شوید و به اطلاع کنگره برسانید که شما نیز از رئیس جمهور حمایت می‌کنید. زمانی که این بحث به پایان برسد ما باید دور هم جمع شویم و اطمینان یابیم رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور بعدی ابزارها ، منابع و حمایت را برای رساندن یک پیام روشن برای ایران دارند: 
تقلب کنید و تاوان پرداخت خواهید کرد. وقتی که شما منطقه و اسرائیل را تهدید کنید آمریکا را تهدید کرده‌اید. ما همچنان در موضوعات حقوق بشر و تروریسم با شما مقابله خواهیم کرد و اشتباه نکنید، ما هرگز اجازه نخواهیم داد که شما به سلاح هسته ای دست یابید، نه تنها در جریان اجرای این توافقنامه اجازه این کار را نخواهیم داد بلکه در آینده نیز با آن مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۹:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
پیره زن چه حرفایی بلده بزنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
طي كش صهيونيست ها ،برو مثل ديگر مقامات طي خودت رو بكش.
Iran (Islamic Republic of)
حوریه
۱۶:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا
مرگ براسراییل
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۶:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
اگه اینو نگه چی بگه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۲۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
برو کنار بابا بزار باد بیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۲:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
هیچ غلطی نمیتونی بکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
دست بردارید ازاین کارا جنایتکارها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
تو این وسط چی میگی .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
هنوز قلبم از حرفی که این آدم چند وقت پیش در خصوص محو ایران زده بود در تلاطمه. هشتاد میلیون ایرانی دهن و دندان تو و همه یاوه گویان امثال تورو خورد و خمیر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۱۰:۳۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
تو برو بگیر بخواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
برو کشکتو بساب
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۰:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
مثلا میخواین چه غلطی بکنین؟!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
هیلاری ! بیدارشو.. .
آخرین اخبار