«خانه متروک»، تلاقی عشق و سیاست

نمایش «خانه متروک» با روایت عاشقانه‌ای در فضای سیاست شهریور ماه به روی صحنه می‌رود.

علی مست‌علی کارگردان تئاتر در گفتگو خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «خانه متروک» گفت: تاکنون همه نمایش‌هایی را که به روی صحنه بردم، مربوط به بازه‌ زمانی کودتای 13 اسفند 1299 تا 28 مرداد 1332 است. «خانه متروک» نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آشفتگی‌های یک خانواده ایرانی را در شب 28 مرداد روایت می‌کند. در دل این داستان و فضای سیاسی قصه‌ای عاشقانه نیز به چشم می‌خورد.

وی در مورد علت گرایشش به این دوره تاریخی و همچنین مولفه‌هایی که در جهت باورپذیری این متون برای مخاطب امروز از آن بهره می‌گیرد ، اظهار داشت: فاصله زمانی بین کودتای 3 اسفند تا 28 مرداد بخش مهم و تاثیرگذاری از تاریخ سرزمینم است و بهره‌گیری از شیوه‌های اجرایی تئاتر مدرن و دقت و ظرافت در شخصیت‌پردازی از مولفه‌هایی است که به باورپذیری متونی با فضاسازی گذشته کمک می‌کند.

مست‌علی در خصوص ویژگی‌های فرمی اثر بیان کرد: در نمایش «خانه متروک» بر عکس سایر آثاری که فضای گذشته را ترسیم می‌کند، از دکور و صحنه‌ای عظیم و آکساسوار فراوان استفاده نکردیم بلکه مخاطب با صحنه‌ای مینی‌مال و عناصری کاربردی مواجه می‌شود و همچنین در جهت فضاسازی بهتر از طراحی صدا و در آهنگسازی از دستگاه‌های ایرانی و سازهای چون تار، سنتور و کمانچه بهره گرفتیم.

کارگردان نمایش «خانه متروک» در مورد گرایش مردم به آثار تاریخی تصریح کرد: متاسفانه فارغ از مخاطبان خاص، شاهد نبود گرایش به آثار تاریخی از سوی مردم هستیم و به عقیده من نبود مرزبندی میان تاریخ کهن و معاصر در استقبال مخاطبان بی‌تاثیر نیست اما شاید بهره‌گیری از شیوه‌های اجرایی تئاتر مدرن به حذف این فاصله‌ها کمک کند.

گفتنی است که نمایش «خانه متروک» به کارگردانی و نویسندگی علی مست‌علی شهریور 94 ساعت 20:45 در سالن فنی‌زاده مرکز آفرینش‌های منشور هنر به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار