جنگ راه نجات آخرین مترسک زمین نبود

نمایش «رسیتالی برای آخرین مترسک زمین» با نگاهی ضد جنگ روی صحنه می‌رود.

امیر حسین‌ سرداریان کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شکل‌گیری نمایش «رسیتالی برای آخرین مترسک زمین» گفت: نزدیک به یک سال پیش تمرینات نمایش «رسیتالی  برای آخرین مترسک زمین» را آغاز کردم اما به جهت اینکه متن هنوز به پختگی کامل نرسیده بود و همچنین با توجه به مخاطب‌شناسی و شرایط موجود در جامعه دست نگه داشتم و در حال حاضر پس از مدتی با همان گروه سابق تمرینات را از سر گرفته‌ام.

وی در مورد داستان نمایش «رسیتالی برای آخرین مترسک زمین» بیان کرد: این اثر با نگاهی ضدجنگ و با شعار جنگ به هیچ وجه راه حل نیست روی صحنه می‌رود و روایتگر زندگی خانواده و سربازانی است که فاجعه‌بارترین میدان انسانی زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌کند.

وی ادامه داد: «رسیتالی  برای آخرین مترسک زمین» اشاره به جنگ خاصی ندارد چرا که هر روز در هر نقطه‌ای از جهان مردمانی هستند که به نوعی با جنگ دست و پنجه نرم می‌کنند و واقعیت این است که هر فردی این موقعیت را تجربه کند حتی اگر به شهادت نرسد شهید شده و هدف من نمایش فلسفه پنهان جنگ است.

سرداریان اظهار داشت: در نمایش بسیاری از لحظات جنگ و فلسفه آن از تابلونگاری بهره گرفتم چرا که تحقیقات نشان داده تصویر بسیار تاثیرگذار‌تر و جذاب‌تر از کلام برای مخاطب است.

وی در خصوص طراحی صحنه تصریح کرد: مخاطب با صحنه‌ای رئال و کاربردی به لحاظ مفهوم مواجه می‌شود و در بیشتر مواقع عناصر به کاربرده شده ایهامی را برای مخاطب با خود در پی دارد همچنین این اثر نمایشی موسیقی محور است.

گفتنی است؛ نمایش «رسیتالی برای آخرین مترسک زمین» به کارگردانی امیرحسین سرداریان با بازی کرشمه یوسفی، میثاق بحرالعلومیان، سینا خیرخواه، حمید وثوقیان، کیانوش جواد اسلامی و هادی ملکی از 21 مرداد تا 3 شهریور ساعت 19:30 در مجموعه تئاتر محراب روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۰۱:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
من این نمایش رو دیدم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم عالی بخصوص قسمت آخر نمایش که موزیکال بود اجرای
اون موزیک ها عالی و استادانه بود.
آخرین اخبار