حبیبی: با توسعه فرهنگ تحزب از تشکیل احزاب خانوادگی جلوگیری شود

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی ابراز امیدواری کرد که با توسعه فرهنگ تحزب از تشکیل احزاب خانوادگی چند نفره جلوگیری شود.

محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف سایر اصولگرایان خارج از شورای هماهنگی اظهار داشت: معتقد نیستم که تمامی اصولگرایان و حتی اصلاح‌طلبان باید یک حزب تشکیل دهند چرا که مقدمات در حال حاضر تشکیل یک حزب برای تمامی اصلاح‌طلبان و یا اصولگرایان فراهم نیست.

وی در ادامه افزود: اگر تعداد احزاب به اندازه فعلی باشد یعنی 250 حزب وجود داشته باشد که خیلی از آنها هیچ مشخصات حزبی ندارند و این تعداد حزب وارد میدان شوند قطعا به موضوع انتخابات حزبی خدشه وارد می‌کنند.

حبیبی تأکید کرد: اصولگرایان و یا اصلاح طلبان به جای اینکه احزاب کوچک و بی‌اثری داشته باشند، می‌توانند بر تأسیس احزاب قدرتمند مبادرت بورزند تااحزاب قدرتمند اعم از اصلاح‌طلب و یا اصولگرا به میدان انتخابات وارد شوند.

وی اظهار داشت: ما در حزب مؤتلفه اسلامی با چشم‌انداز 15 ساله این مسیر را انتخاب کردیم و همچنان در حال حرکت هستیم تا احزاب قدرتمند وارد میدان شوند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با توسعه فرهنگ تحزب از تشکیل احزاب خانوادگی چند نفره جلوگیری شود و تحزب به معنای واقعی کلمه در کشور گسترش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار