کیانی: لیگ بسکتبال جوانان در ایران بی‌نظیر است

سخنگوی فدراسیون بسکتبال برگزاری لیگ بسکتبال جوانان را اتفاقی بی‌نظیر در ایران می‌داند.

قاسم کیانی با اعلام این خبر به خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت:‌ شرایط سنی بازیکنان لیگ بسکتبال جوانان زیر 17 سال تعیی شده است. این شرایط به گونه‌ای است که بتوان از دل لیگ جوانان، تیم منتخب رقابت‌های جهانی 2016 را انتخاب کرد. با وجود این، هر تیم می‌تواند از 2 بازیکن زیر 18 سال هم استفاده کند. 

وی ادامه داد: این رقابت‌ها در 10 منطقه برگزار می‌شود و در هر منطقه چهار یا پنج تیم حضور دارند. از هر گروه 2 تیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند  و این مرحله گروهی برگزار می‌شود. 

کیانی با تاکید بر این‌که نیت فدراسیون آسان‌سازی حضور تیم‌ها در این رقابت‌هاست،‌ افزود: همانطور که پیش‌تر گفته شد، از آنجا برخی تیم‌ها از مناطق بسیار محروم کشور در این رقابت‌ها حضور دارند فدراسیون از تیم‌های حاضر در لیگ جوانان،‌ ورودی نمی‌گیرد. اصلاً برگزاری این رقابت‌ها پیشنهاد تیم‌هایی بود که هزینه حضور در این رقابت‌ها را نداشتند. 

سخنگوی فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش که آیا ناکامی تیم بسکتبال جوانان در رقابت‌های جهانی یونان هم از دلایل برگزاری لیگ جوانان بود؟ توضیح داد: بله این‌ موضوع هم از دلایل راه‌اندازی لیگ جوانان بود اما نمی‌توان گفت دلیل اصلی برگزاری لیگ جوانان، ناکامی تیم ما در یونان است. فدراسیون بسکتبال برای پشتوانه‌سازی تیم‌های باشگاهی و ملی، برگزاری این لیگ را در دستور کار خود قرار داد.تنها 12 بازیکن در ترکیب نهایی تیم ملی حضور دارند اما نگاه فدراسیون در این‌باره کلان بود و سعی کرد برای باشگاه‌های بسکتبال هم پشتوانه‌سازی کند. 

وی با تاکید براینکه برگزاری چنین لیگی در دنیا بی‌نظیر است، ادامه داد: مهم‌ترین مشکل ما منابع مالی است اما امیدوارم بتوانیم با حداقل امکانات به خواسته‌های فدراسیون نزدیک شویم. ما پنج جلسه در فدراسیون بسکتبال برگزار کردیم که برخی جلسات از ساعت 10 صبح تا 18 طول می‌کشید. پس از برگزاری این جلسات مقرر شد، لیگ یک با شرایط سنی امیدها برگزار شود. البته در این لیگ هم تیم‌ها می‌توانند 2 بازیکن آزاد داشته باشند. 

به گفته کیانی از آنجا رقابت‌های لیگ برتر و جوانان با یکدیگر تداخل ندارد، تیم‌های لیگ برتر می‌توانند از بازیکنان جوان خود هم استفاده کنند. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار