طاعون همچنان قربانی می‌گیرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: طی پایش‌های کارشناسان و محیط بانان در هفتاد قله تلفات طاعون کاهش چشمگیری داشته اما همچنان ادامه دارد.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کاهش چشمگیر تلفات طاعون در منطقه هفتاد قله اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های مداوم کارشناسان محیط زیست میزان تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه هفتاد قله کاهش چشمگیری داشته اما همچنان ادامه دارد به این صورت که طی پایش‌های مستمر دو هفته گذشته تنها 7 لاشه کشف شده است.

وی ادامه داد: تلفات طاعون روندی کاهشی داشته اما به طور کامل قطع نشده است و البته کارشناسان و دامپزشکان فعال همچنان به واکسیناسیون حیوانات ادامه می‌دهند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به وسعت طرح واکسیناسیون بیان کرد: بر اساس برنامه‌های تدوین شده تا شعاع 10 کیلومتری باید واکسیناسیون انجام می‌شد اما تا شعاع 20 کیلومتری مناطق را واکسیناسیون و به صورت مداوم ضدعفونی می‌کردیم.

وی افزود: در خصوص بخش‌های قرنطینه شده نقشه راه و کارگروه مخاطرات طرح و نتیجه‌گیری خواهد شد که می‌تواند کمک شایانی در برنامه‌ریزی‌های بعدی داشته باشد.

ابراهیمی‌کارنامی در پایان تصریح کرد: در خصوص میزان خسارت مالی وارده هیچ گونه آماری نداریم زیرا قیمت‌گذاری سخت و زمان‌بر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار