تقی‌پور در نشست خبری مطرح کرد:

ثبت 105 شکایت از شورا و شهرداری در 4 ماهه نخست 94

سخنگوی شورای شهر گفت: براساس اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری 105 پرونده شکایت ، از شورا و شهرداری در 4 ماهه نخست ثبت شده که نسبت به سال گذشته سیر صعودی داشته است.

ثبت 105 شکایت از شورا و شهرداری در 4 ماهه نخست 94به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر در نشست خبری امروز (یکشنبه ) که در تالار شورا برگزار شد، با اشاره به حضور رئیس دیوان عدالت اداری  در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورا اظهار کرد: یک فوریت صیانت و حفاظت از باغات مزروعی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و البته حضور رئیس دیوان عدالت اداری در جلسه امروز نیز موجب شد مباحثی در خصوص مدیریت شهری و وظایف محوله مطرح شود.

وی افزود: طرح صیانت از اراضی مزروعی شهر تهران توسط 18 نفر از اعضای شورای شهر با قید یک فوریت ارائه شد چرا که باغات شهر تهران مسکونی می‌شود و باید برای جلوگیری از آن  اقدامی صورت بگیرد و در صورت لزوم قوانین مورد بازنگری قرار بگیرند چرا که باغات بعنوان تنفس گاه شهر هستند و از سوی دیگر نمی توانیم به یکباره از ساخت و ساز در باغات جلوگیری کنیم که البته باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.

تقی پور با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین گفت: دیوان عدالت اداری رای قطعی را پیرو رای کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب و غیر قانونی بودن طبقه هفتم پاساژ علاءالدین صادر کرد.

سخنگوی شورای شهر با اشاره حضور رئیس دیوان عدالت اداری در صحن شورا  ادامه داد:  براساس اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری در سال 93 ، 195 پرونده شکایت از شوراها و شهرداری ها در کشور تشکیل شده که از این تعداد 81 پرونده رسیدگی و مختومه و 51 پرونده منتهی به ابطال مصوبه شورا شده است که در نهایت 30 پرونده مورد قبول نبوده است.

تقی‌پور تاکید کرد: در سال 94 آمار شکایت از شورا و شهرداری ها در سراسر کشور افزایش یافته است بطوری که در 4 ماهه نخست 105 شکایت در این خصوص ثبت شده است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار