انتخابات پارلمانی سریلانکا آغاز شد

مردم سریلانکا امروز تحت تدابیر شدید امنیتی برای انتخاب اعضای دور بعد پارلمان این کشور پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ با‌وجود بروز درگیری‌های خونین در سریلانکا طی هفته‌های اخیر، مردم این کشور امروز پای صندوق رای می‌روند تا نمایندگان دور بعد پارلمان این کشور را انتخاب کنند. انتخابات این دوره از آن جهت اهمیت دارد که گروهی از نامزدها به دنبال اصلاح قانون اساسی برای بازگرداندن "ماهیندا راجاپاکسا،" رئیس جمهور سابق سریلانکا، به قدرت هستند.

انتخابات پارلمانی سریلانکا به منزله همه پرسی درباره تلاش "ماهیندا راجاپاکسا" رئیس جمهور پیشین برای بازگشت به کشور شمرده می شود. همچنین ائتلاف اصلاح طلبانی که در انتخابات ماه ژانویه (دی 93) توانستند به قدرت برسن، به شدت تلاش می‌کنند در این انتخابات، محبوبیت خود را به اثبات برسانند و رویکرد اصلاحات را ادامه دهند.
"راجاپاکسا" که از قدرتمندترین چهره‌های سیاسی ملی گرا در سریلانکا شمرده می‌شود و پیش‌تر از تصمیم خود برای تصدی سمت نخست وزیری دولت جدید به رهبری "حزب آزادی سریلانکا" خبر داده بود. البته وی اما در انتخابات ژانویه از "مایتریپالا سیریسنا" رئیس جمهور کنونی این کشور شکست خورد.

"راجاپاکسا" 69 ساله، برای بسیاری از اکثریت بوداییان سریلانکا یک چهره محبوب و قهرمان جنگ شمرده می‌شود. وی توانست شورش 26 ساله "تامیل" را سال 2009 (1388) پایان دهد. این در حالی است که مخالفان "راجاپاکسا" وی را به ایجاد یک رژیم فاسد، بی رحم و قوم سالار متهم می‌کنند.

ناظر کل پلیس سریلانکا اعلام کرد دولت این کشور از بیم تشدید تهدیدهای امنیتی، 63 هزار پلیس را به همراه نیروهای امنیتی در جایگاه های برگزاری انتخابات کشور مستقر کرده است تا این انتخابات را موفقیت آمیز و بی درسر برگزار کند. 

به دنبال تیراندازی گروهی از افراد مسلح ناشناس طی دو هفته گذشته در کلمبو، دو عضو حزب متحد ملی کشته و شماری نیز مجروح شدند. همین امر زمینه‌‌ساز تشدید تدابیر امنیتی در روز برگزاری انتخابات پارلمانی شد. حزب اتحاد ملی سریلانکا که احزاب اقلیت "تامیلس" و "مسلمانان" نیز با آن ائتلاف کرده‌اند، بیشترین شانس برای تصاحب حداکثر 225 کرسی پارلمان را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار