نگاهی به پروپاگاندای رسانه‎ای غرب علیه مسلمانان/ انتقال مستقیم پرونده‌های تروریست‌های غیرمسلمان به بایگانی!

چند بار تاکنون با این نوع تبلیغات؛"همه مسلمانان تروریست نیستند، اما همه تروریست‌ها مسلمان هستند"(!)، در رسانه‌های جمعی غربی برخورد داشته‌اید؟! پروپاگاندای شدید رسانه‌ای غرب را باید در اینجا مشاهده کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "استیو امرسون" کارشناس تروریسم شبکه خبری فاکس نیوز، اخیرا در اظهار نظری جالب و تامل برانگیز، شهر بیرمنگام، در انگلستان، را یک شهر ممنوعه برای غیر مسلمانان معرفی کرد. نگران‌کننده‌تر اینکه، برخی نیز این حرف را تائید یا تکرار کرده‌اند!

نگاهی به پروپاگاندای رسانه‎ای غرب علیه مسلمانان/ انتقال مستقیم پرونده‌های تروریست‌های غیرمسلمان به آرشیوهای خبری!

واقعیت امر این است که ، هیچ شهری در انگلستان منطقه منحصرا مسلمان‌نشین و ممنوع برای ورود غیرمسلمانان نیست .

"کارشناس" تروریسم شبکه فاکس در اظهار نظری عجیب گفته است :  "شهری در انگلستان وجود دارد که به دلیل اجرای قانون شریعت در آنجا ، به منطقه‌ای غیرمسلمان‌نشین تبدیل شده است" . 

استیو امرسون در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شده است که ، "مسیحیان ، یهودیان ، هندوها از ورود به این شهر می‌ترسند . در انگلیس، این شهر صرفا منطقه مسلمان نشین محسوب می‌شود " . "استیو امرسون " می‌گوید : شهرهایی مانند بیرمنگام در انگلستان ، شهرهایی هستند که غیر مسلمانان به راحتی امکان تردد در آن را ندارند!.

نگاهی به پروپاگاندای رسانه‎ای غرب علیه مسلمانان/ انتقال مستقیم پرونده‌های تروریست‌های غیرمسلمان به آرشیوهای خبری!

امرسون به عمد یا سهوی اظهار داشته است که ،"بیرمنگام یکی از شهرهایی اروپایی‌ست که در آن دادگاه شریعت راه اندازی شده است ، و جمعیت مسلمان آن در مقایسه با دیگر اقلیت‌ها بیشتر است و به مثابه یک کشور مستقل می‌ماند " . 

امرسون با افشاسازی‌های بعدی اصل ماجرا، مجبور به عذرخواهی شد و اظهارات خود را در رسانه‌های مربوطه پس گرفت .

لازم به ذکر است که شهر بیرمنگهام نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد . 46.1 درصد ساکنان این شهر مسیحی ، 21.8 درصد مسلمان و 19.3 درصد افراد بی دین می‌باشند .

همیشه این سوال مطرح است که چرا رسانه‌های غربی اخبار مربوط به تروریست‌های مسیحی، بودایی و یا یهودی را پوشش کامل نمی‌دهند ؟ 

واقعیت امر این است که هیچ یک از اقدامات تروریستی آنها بر اساس اسلام صورت نپذیرفته و تنها دیدگاه سیاسی آنها ریشه در این اعمال ضد بشری داشته است ، اما همین امر برای فرافکنی و تبلیغات سوء علیه مسلمانان با اهداف از پیش برنامه‌ریزی شده بسیار کاربردی بوده است . 

نگاهی به پروپاگاندای رسانه‎ای غرب علیه مسلمانان/ انتقال مستقیم پرونده‌های تروریست‌های غیرمسلمان به آرشیوهای خبری!

نکته مهم این است که، کسانی که بیشترین حملات تروریستی در ایالات متحده و اروپا را مرتکب شده‌اند ، مسلمان نیستند . 
اذهان عمومی از این واقعیت غافل هستند ، چرا که رسانه‌های بزرگ جهان ، عموما اطلاعات غلط را عامدانه در اختیار آنها قرار داده است . 

در این گزارش به تحلیل این موضوع و آمارهای مربوطه خواهیم پرداخت . ابتدا با اروپا شروع می‌کنیم . می‌توانید حدس بزنید چند درصد از حملات تروریستی در اروپا در طول پنج سال گذشته توسط مسلمانان انجام شده است ؟ جواب : کمتر از 2 درصد !! .

یوروپل(آژانس اجرای قانون اتحادیه اروپا) در گزارش سال گذشته خود به این موضوع اشاره کرده است که اکثریت قریب به اتفاق حملات تروریستی در اروپا توسط "گروه‌های جدایی طلب" انجام شده است . به عنوان مثال ، در سال 2013 ، 152 حمله تروریستی در اروپا رخ داد . تنها دو مورد از 152 مورد "با انگیزه های مذهبی،" ارتباط داشتند ، در حالی که 84 مورد با باورهای قومی ملی و یا جدایی‌طلب ارتباط داشتند .

در دسامبر سال 2013 ، تروریست های FLNC به طور همزمان حملات راکتی علیه مواضع ایستگاه پلیس در دو شهر فرانسه انجام دادند . ( طرفداران تاسیس یک کشور مستقل برای جزیره کرس) و در یونان ، در اواخر سال 2013 ، نیروهای جناح چپ Militant Popular Revolutionary Forces دو تن از اعضای جناح راست حزب سیاسی "طلوع طلایی" را به ضرب گلوله کشتند . 

در ایتالیا ، گروه آنارشیست FAI در حملات تروریستی متعددی از جمله ارسال بمب به یک روزنامه نگار دخالت داشتند . و این فهرست ادامه دارد و همانطور که مشاهده می‌کنید اکثر حملات توسط غیر مسلمانان انجام شده است .

آیا شما از این حوادث در رسانه ها چیزی شنیده‌اید ؟ اما اگر مسلمانان مرتکب این اعمال می‌شدند ، آیا رسانه‌های غربی از پوشش آن کوتاهی می‌کردند ؟ 

حتی پس از حملات تروریستی سال 2011 که از خونین‌ترین حوادث تروریستی معاصر اروپا شمرده می‌شود ، زمانی که آندرس برویک 77 نفر را در نروژ برای پیشبرد احساسات ضد اسلامی خود به قتل رساند ، (با دیدگاهی طرفدار مسیحت) ، به راستی به چه میزان در آمریکا و رسانه‌های غرب به این موضوع مهم پرداخته شد ؟ 

نگاهی به پروپاگاندای رسانه‎ای غرب علیه مسلمانان/ انتقال مستقیم پرونده‌های تروریست‌های غیرمسلمان به آرشیوهای خبری!

این موضوع پوشش داده شد اما نه به شکل و روشی که یک حادثه تروریستی با عامل مسلمان، بلکه با مواضعی کاملا متفاوت از هم!!. 

حتی برنامه‌های کارشناسی در این مورد هم مشابه برنامه‌های پیشگیری از وقوع اقدامات تروریستی مسلمانان شاهد نبوده‌ایم و خیلی زود به آرشیو خبری منتقل گردید. 

آیا در مورد تروریست‌های بودایی چیزی شنیده‌اید ؟ بودایی‌های افراطی بسیاری از شهروندان مسلمان برمه در سریلانکا را به طرز وحشیانه‌ای کشته‌اند ، و در چند ماه گذشته آتش کشیدن خانه، کسب و کار و کشتار مسلمانان تنها در برخی رسانه‌ها مخابره شد .

در مورد اقدامات مشابه توسط تروریست‌های یهودی چه طور؟ در گزارش 2013 وزارت امور خارجه درباره تروریسم ، حدود 399 اقدام تروریستی توسط مهاجران اسرائیلی گزارش شده است . این تروریست‌های یهودی به غیر نظامیان فلسطینی بارها حمله کرده‌اند و باعث آسیب فیزیکی جدی برای 93 از آنها و همچنین تخریب مساجد و کلیساهای مسیحی را نیز شاهد بوده‌ایم .

در ایالات متحده ، درصد حملات تروریستی توسط مسلمانان همانند اروپا ناچیز است . 

در گزارش جامع اف بی آی در مورد تروریسم در خاک ایالات متحده بین سال‌های 1980 و 2005 نشان می‌دهد که 94 درصد از حملات تروریستی توسط غیر مسلمانان انجام شده است . در واقع ، 42 درصد از حملات تروریستی توسط گروه‌های لاتین انجام شده و پس از آن 24 درصد توسط عوامل جناح چپ افراطی به ثبت رسیده است .

کمتر از 2 درصد از حملات تروریستی در اتحادیه اروپا انگیزه دینی یا مذهبی دارند ! 

اخیرا حمله دو مرد مسلح به دفاتر یک مجله فکاهی فرانسوی شارلی ابدو، وحشت در سراسر جهان را دامن زد .

نگاهی به پروپاگاندای رسانه‎ای غرب علیه مسلمانان/ انتقال مستقیم پرونده‌های تروریست‌های غیرمسلمان به آرشیوهای خبری!

در کنار این فرافکنی‌ها رسانه‌ای ، حقیقت تحریف شده این است که درصد کمی از حملات تروریستی در اروپا توسط مسلمانان (رادیکالی افراطی) صورت گرفته است . در واقع ، در پنج سال گذشته ، کمتر از 2 درصد از تمام حملات تروریستی در اتحادیه اروپا "با انگیزه های مذهبی" اتفاق افتاده است .

در سال 2013 ، در اتحادیه اروپا 152 حمله تروریستی به وقوع پیوست که تنها دو مورد انگیزه دینی مذهبی داشت . در سال 2012 ، 219 مورد حمله تروریستی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، به ثبت رسید که 6 مورد از انها با انگیزه‌های دینی گزارش شده است .

در سال 2011 ، از 174 حمله تروریستی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا موردی با انگیزه‌های دینی گزارش نشده است . در سال 2010 ، 3 مورد از 249 مورد حمله تروریستی به اسلامگراها مربوط بود . در سال 2009 ، از 294 حمله تروریستی ، تنها یک مربوط به رادیکال‌های اسلامی بود . 

خلاصه آمار در جدول ذیل نشان داده شده است (مقایسه امار مربوط به حملات تروریستی با عامل دینی و غیر دینی)  : 

نگاهی به پروپاگاندای رسانه‎ای غرب علیه مسلمانان

 
اکثریت قریب به اتفاق حملات تروریستی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا توسط سازمان جدایی طلب اتفاق افتاده است . 

از 152 حمله تروریستی در سال 2013 ، 84 مورد با انگیزه‌ باورهای قومی ملی و یا جدایی طلب مرتبط بوده است . به عبارتی بیش از 55 درصد! . 

بنا به گزارش اف بی آی و دیده‌بان لون دانشگاه پرینستون، افراط گرایان اسلامی فقط مسئول 6 درصد از حملات تروریستی بین سال‌های 1980 و 2005 بوده‌اند .

"چارلز کارزمن"، از اساتید جامعه شناسی در دانشگاه کارولینای شمالی، مسلمانان آمریکایی را "یک تهدید کوچک برای امنیت عمومی." معرفی کرده است . 

بر اساس نتایج تحقیقات وی : "ایالات متحده حدود 14000 قتل در سال 2013 تجربه کرده است . از یازده سپتامبر  ، حملات تروریستی مسلمانان رادیکالی در آمریکا 37 مورد تلفات داشت که در همین دوره 190000 مورد قتل نیز به ثبت رسیده است . 
در سال 2014 دانشگاه کارولینای شمالی در یک کار تحقیقاتی نشان داد که پس از حملات 11 سپتامبر ، حملات تروریستی منتسب به مسلمان جان 37 آمریکایی را گرفته است . این در حالی بود که در همان دوره زمانی ، بیش از 190،000 آمریکایی به قتل رسیده‌اند .

در واقع در سال 2013 ، آمریکایی‌های بیشتری توسط یک کودک نو پا (بر اثر تیراندازی) کشته شده‌اند تا توسط یک تروریست! 

 در همان سال ، سه آمریکایی در بمب گذاری بوستون کشته شدند . به نظر شما در سال 2013 چند آمریکایی توسط کودکان کشته شده‌اند ؟ پنج نفر ، که همه به طور تصادفی بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند . 

نگاهی به پروپاگاندای رسانه‎ای غرب علیه مسلمانان/ انتقال مستقیم پرونده‌های تروریست‌های غیرمسلمان به آرشیوهای خبری!

اما رسانه‌های غربی حملات تروریستی غیر مسلمان را با همان ذوق و شوق حملات تروریست‌های منتسب به مسلمانان افراطی پوشش نمی دهند، چرا؟ 

این رویه یک تصمیم کاری‌ست . ایجاد رعب و وحشت در دیگران (کشورهای هدف) . هدف از اجرای این سناریوی رسانه‌ای ، خوب جلوه دادن امریکا و بد جلوه دادن مسلمانان است .

آیا رسانه‌های آمریکایی به موضوع کشتار 30 آمریکایی در روز بر اثر خشونت اسلحه یا کشته شدن سه زن بر اثر خشونت خانگی مانور رسانه‌ای داده‌اند ؟ 

آنچه در رسانه‌های آمریکایی مشهود است ایجاد و رعب و وحشت برای مردم آمریکا برای ترس از تروریست‌های افراطی(منتسب به اسلام) است نه خشونت‌های داخلی که جان ده‌ها آمریکایی را در روز می‌گیرد !.

در آمار حملات تروریستی در آمریکا ، حملات تروریستی با ریشه افراطیون ، در مقایسه با دیگر گروه‌ها ، بسیار ناچیز است . خطرات ناشی از اقدامات رادیکال‌های اسلامی به مراتب کمتر از عوامل خطرناک دیگر است . 
گزارش از سید مجید حسینی


منابع:

http://www.thedailybeast.com/articles/2015/01/14/are-all-terrorists-muslims-it-s-not-even-close.html 
http://thinkprogress.org/world/2015/01/08/3609796/islamist-terrorism-europe/ 
http://www.thedailybeast.com/articles/2015/01/12/sorry-fox-birmingham-isn-t-muslim-only.html 
 http://www.birmingham.gov.uk/cs/Satellite?c=Page&childpagename=Planning-and-Regeneration%2FPageLayout&cid=1223096353755&pagename=BCC%2FCommon%2FWrapper%2FWrapper


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار