هشدار در مورد بلاتکلیفی انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا

منابع دولتی انگلیس هشدار داده اند که در صورت خروج لندن از اتحادیه اروپا ، این کشور به مدت یک دهه دچار بلاتکلیفی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هشدار منابع دولتی انگلیس که روز دوشنبه در رسانه های گروهی انگلیس بازتاب زیادی یافت، متأثر از پیچیده شدن وضعیت این کشور با اتحادیه اروپا و خصوصا روابط اقتصادی اش با این اتحادیه در صورت رأی مثبت انگلیسی ها در همه پرسی ماه ژوئن است.

این منابع بر این باور هستند که وضعیت اقتصادی، بازارهای مالی و حقوق مردم انگلیس برای زندگی در خارج از این کشور می تواند در دوره مذاکرات پیچیده لندن با اتحادیه اروپا در مورد وضعیت عضویت این کشور، تحت تاثیر منفی قرار گیرد.

در همین حال چارلز گریلینگ که هدایت یکی از کمپین های حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، ادعای ده سال بلاتکلیفی را خنده دار توصیف کرده است.

وی روز دوشنبه در سخنانی، دولت دیوید کامرون را متهم کرد که با به راه اندازی کمپین ترس، سعی دارد که مردم انگلیس را از حمایت از خروج از اتحادیه اروپا بازدارد.

بوریس جانسون شهردار لندن نیز در مقاله ای که روز دوشنبه در روزنامه دیلی تلگراف منتشر کرد حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا را متهم کرد که کمپین خود را بر پایه ترس پایه گذاری کرده اند.

وی که از کمپین طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) حمایت می کند گفت هدف آنها این است که رأی دهندگان را در همه پرسی ماه ژوئن از دادن رأی به نفع برگزیت بترسانند.

از سوی دیگر نیکلا استروجن وزیر اول اسکاتلند که از حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا شمرده می شود نیز روز دوشنبه در سخنانی به کامرون در مورد مبارزه علیه کمپین حامیان برگزیت، مبتنی بر ترس و منفی بافی هشدار داد.

نیکولا استروجن با انتقاد از دیوید کامرون٬ گفت مخالف کارزار انتخاباتی است که بر اساس «منفی گرایی و ترس و تیره روزی» بنانهاده شود.

وی گفت: «من خواهان این هستم که همه پرسی ۲۳ ژوئن با پیروزی گسترده هواداران ماندن در اتحادیه اروپا همراه شود. کمتر از دو سال پیش اسکاتلند به ماندن در بریتانیا رای داد. اکنون اگر ماندن مان در بریتانیا موجب رفتن مان از اتحادیه اروپا شود دیگر دور از ذهن نخواهد بود که اعتراض مردم اسکاتلند منجر به برگزاری همه پرسی دیگری شود.»

وزیر اول اسکاتلند بیان داشت رفتارهای سیاسی کامرون پیش از این نیز موجب شده است که جدایی طلبان در همه پرسی اسکاتلند آراء قابل توجهی به دست آورند و بعد از آن نیز در پارلمان بریتانیا اکثر کرسی های نمایندگی اسکاتلند را کسب کنند.

استروجن رهبر حزب ملی اسکاتلند بر این باور است که مذاکرات کامرون با مقامات اتحادیه تحول جدیدی در روابط دوجانبه ایجاد نکرده است و فقط عملا موجب ناامیدی بیشتر مخالفان اتحادیه اروپا شده و خطر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تقویت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار