دختر 10 ساله اهل انزلی، رکورد شنا در آب های آزاد آسیا را شکست

ساینا سادات آتشین شناگر 10 ساله اهل انزلی رکورد شنا در آب های آزاد کشور و آسیا در رده سنی زیر 12 سال را شکست.

بهگزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ساینا سادات آتشین شناگر 10 ساله اهل انزلی همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، با طی مسیر 10 کیلومتری در دریا ، رکورد شنا در آب های آزاد کشور و آسیا در رده سنی زیر 12 سال را شکست.

  این دختر خردسال با توان و اراده چشمگیر در گرما و شرجی شدید از ساعت هشت صبح تا 14 و 30 دقیقه بعد از ظهردیروز(یکشنبه) 10 کیلومتر را در آب های ساحلی خزر طی کرد.

این رکورد شکنی با حضور و نظارت قاسمعلی رضایی مدیر موسسه ثبت رکوردهای ملی ایران انجام شد.

مسوول ورزش بانوان انزلی با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه و روز دختر در این باره گفت : این اقدام شناگر خردسال انزلی ، درس پایداری در مقابل سختی های زندگی برای همگان است.
فخرالسادات خاکپور که خود از قهرمان های چند رشته ورزشی است، اظهار کرد : ورزش علاوه بر تقویت جسم ، ذهن و اراده انسان را نیز قوی می کند.

ساینا آتشین نیز گفت : از دو سال و نیم پیش، شنا را به صورت جدی دنبال کرده و بعد از این موفقیت به ثبت رکوردهای دیگری می اندیشم .
وی پس از رکورد زنی با به دست گرفتن پلاکاردی با این نوشته که کودکان یمن را دریابید، از جامعه جهانی خواست که صلح را برای کودکان یمن به ارمغان آورند.

شهرستان ساحلی بندر انزلی با بیش از 14 هزار ورزشکار سازمان یافته به نسبت جمعیت شهری، مقام اول کشور را از لحاظ تعداد ورزشکار به خود اختصاص داده است.

تعداد مدال آوران شهر انزلی با چند استان کشور برابری می کند. شمار قابل توجهی از این ورزشکاران و قهرمانان ورزشی را بانوان در رشته های مختلف ورزشی تشکیل می دهند.

ورزش های آبی ، رزمی و فوتبال از محبوبترین ورزش ها بین ورزشکاران شهرستان انزلی است.

شهرستان ساحلی بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.



انتها پیام

برچسب ها: رکورد ، 10 سال ، انزلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار