قره شیخلو عنوان کرد:

استعدادهای قرآنی کشور نباید رها شوند

رئیس سازمان دارالقرآن کریم اظهار کرد: برگزاری مسابقات تلاوت قرآنی اسراء از سوی شبکه قرآن سیما ایده خوبی است اما استعدادهای شناسایی شده نباید رها شوند.

مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن کریم در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تاثیر مثبت مسابقات قرآنی شبکه های مختلف صدا و سیما در بالا رفتن فرهنگ قرآنی کشور افزود: ما بعد از شناسایی افراد مستعد باید با پیگیری آموزش‌های قرآنی به آنها از هرز رفتن این استعداد‌ها جلوگیری کنیم.

مهدی قره‌شیخ‌لو در خصوص برگزاری طرح استعداد‌های قرآنی در سازمان دارالقرآن اظهار داشت: ما در این طرح به موضوع آموزش قرآن یک نگاه جامع داشته‌ایم و ضمن شناسایی استعداد‌‌های داخلی برای آنها دوره‌های وی‍‍‍ژه ای را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: متأسفانه ما ضربه آموزش‌های نادرست در سطح کشور را خورده‌ایم و گاهاً با رشد تک بعدی قاریان در این سالها به نتایج مطلوبی نرسیده‌ایم.

ریاست سازمان دار القران کریم در ادامه تصریح کرد: در مدت سه سالی که طرح استعداد‌های درخشان در سطح کشور به اجرا درآمده، ما ضمن شناسایی استعداد های قرآنی برای آنها آموزش‌هایی نظیر مشاوره قرآن، حفظ و اخلاق را در نظر گرفته ایم.

مهدی قره شیخ لو با بیان اینکه باید دقت داشته باشیم که برگزاری مسابقات قرآنی به تنهایی نمی‌تواند کار گسترش این فرهنگ را به سرانجام برساند، تصریح کرد: ما باید بعد از شناسایی این افراد آنها را تحت پوشش بگیریم و برای به ثمر رسیدن نتیجه مطلوب با برنامه ریزی مناسب آموزش‌های اصولی را آغاز کنیم.










انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.