انتصاب و گزینش مدیران مدارس با رویکردهای جدید

معاون مدیر کل آموزش دوره اول متوسطه از به کارگیری روش‌های جدید برای انتصاب و گزینش مدیران مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسگرزاده معاون مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه از اجرای دستورالعمل‌های جدید برای انتصاب مدیران مدارس خبر داد و گفت: این دستورالعمل‌ها در روز گذشته در 25 مرداد ماه تدوین شد.

وی با اشاره به این موضوع که این دستورالعمل برای انتصاب به مدیران نیازمند اطلاع رسانی است، گفت: هدف اصلی این طرح شایسته سالاری  در انتخاب مدیران مدارس است تا به این وسیله افرادی متعهد و با مهارت مدیریت بالا که دانش کافی را هم داشته باشند بکار گرفته شوند.
 
مسگر زاده در ادامه افزود: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش این دستورالعمل وجود داشته اما فرایند اجرایی خوبی را در پی نداشته است به همین دلیل این طرح در شکلی اجرایی‌تر انجام می‌شود.

جزئیات فرایند جدید انتصاب مدیران 
معاون مدیر کل آموزش دوره اول متوسطه بیان داشت: برای اجرای این طرح در ابتدا تمامی استان ها و مناطق ملزم به تشکیل بانک اطلاعاتی نیروی انسانی هستند تا به این وسیله ظرفیت‌های نیروها مشخص شوند پس از این مرحله افراد  3 برابر ظرفیت مورد نیاز تعیین می‌شوند در یک دوره عملکردی مراحلی را طی کرده و نیروهای حائز بالاترین امتیاز انتخاب می‌شوند و پس از این مرحله پشتیبانی کامل در تمام این حوزه‌ها برای آنها انجام می‌شود.
 
وی در پایان یادآور شد: مدیران پس از انتصاب باید به مدرسه هدف رجوع کرده و شناسنامه مدرسه از لحاظ نیروی انسانی دانش آموزان و خدمات آموزشی را دریافت کنند و متعهد به انجام وظایف مدیریتی گردند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ک
۲۲:۵۵ ۱۰ تير ۱۳۹۷
باسلام آیا نمره 7 موردقبول است یانه
آخرین اخبار