سام قریبیان به همراه وودی آلن به چارسو می‌آید

نمایشنامه «دوباره بنواز سم» نوشته وودی آلن به کارگردانی رویا بابابیگی در پردیس چارسو خوانده می‌شود.

رویا بابابیگی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشنامه خوانی «دوباره بنواز سم» گفت: پس از سال‌ها فعالیت در عرصه سینما و تئاتر انگیزه بسیاری برای برپایی یک نمایشنامه خوانی داشتم و هدفم خوانش نمایشنامه‌ای بود که سابق بر این اجرایی از آن دیده نشده باشد به همین جهت نمایشنامه کمدی «دوباره بنواز سم» اثر وودی آلن را برای خوانش انتخاب کردم.

وی ادامه داد: این اثر نمایشی داستان زندگی مرد جوانی را که به تازگی از همسرش جدا شده و در پی ایجاد تغییراتی در زندگی‌اش است را روایت می‌کند و در چهارچوب‌های کمدی با رفت و آمد میان دو عالم خیال و واقعیت نگاهی به عمق تنهایی آدم‌ها دارد.

بابابیگی در خصوص ویژگی‌های نمایشنامه خوانی اظهار داشت: در بسیاری از موارد به جهت تحلیل و هضم آسان‌تر از سوی تماشاگر و مواجه کمتر با ممیزی‌ها و خطوط قرمز در نمایشنامه خوانی به نسبت اجرای صحنه و نیز امکان حضور ستارگان تئاتر و سینما که گاهی به جهت ترافیک‌های کاری در بسیاری از آثار حضور پیدا نمی‌کنند نمایشنامه‌خوانی را ترجیح می‌دهم.

وی در خصوص وضعیت جریان نمایشنامه‌خوانی در ایران بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر نمایشنامه‌خوانی در میان مردم جای خود را پیدا کرده است به طوری که کافه‌های سطح شهر تا بیشتر سالن‌های تئاتر هر از گاهی به برگزاری نمایشنامه‌خوانی می‌پردازند اما آنچه که در کنار این اتفاق خوشایند خلعش احساس می‌شود نبود مراکز و مکان‌هایی مختص به نمایشنامه خوانی است.

رویا بابابیگی ادامه داد: به علت تکیه بیشتر نمایشنامه خوانی بر بیان و تا حدی میمیک لزوم ایجاد اماکنی در جهت رسایی هر چه بیشتر صدا و ارتباط با مخاطب احساس می‌شود.

گفتنی است، نمایشنامه «دوباره بنواز سم» به کارگردانی رویا بابابیگی با بازی سام قریبیان، بهاره رهنما، علیرضا آرا، فرشته احمدپور و نیما رئیسی 7 شهریور ساعت 19:30 در پردیس چارسو خوانده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار